banner
אדית בר // באדיבות : דוברות משרד הפנים
אדית בר // באדיבות: דוברות משרד הפנים

הותמ"ל אישרה שכונה חדשה בפוריידיס הכוללת 2,350 יח"ד

55% משטח התוכנית נמצא על קרקעות בבעלות המדינה. אדית בר, יו"ר הותמ"ל: "אישור התכנית מהווה חלק ממהלך רחב של קידום תוכניות רבות ביישובי החברה הערבית"

כרמלה קופר 09.06.2021

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), אישרה את הרחבת היישוב פוריידיס בתוספת של 2,350 יח"ד ושטחי תעסוקה ומסחר. 45% משטח התוכנית נמצא בבעלות פרטית ו-55% בבעלות המדינה. במשרד הפנים מציינים כי התכנית נערכה בהתאם לתכנית המתאר הכוללנית המאושרת של היישוב וכוללת את עתודת הפיתוח העיקרית שלו.

"מדובר במהלך מורכב בו הועתקו תשתיות ארציות רבות  (גז, חשמל ודלק, מים וביוב) באופן חסכוני ביותר בקרקע ובתיאום רב מערכתי יוצא דופן. מהלך זה מצטרף להחלטה שהתקבלה בשנת 2018 לעניין הסטת כביש 4 מערבה ובכך יצר את האפשרות להקמת שכונה חדשה בפוריידיס", אומרים עוד במשרד הפנים, "בנוסף, תכנון השכונה מאפשר מעבר מבניה מסורתית לבניה רוויה. התכנית מבטיחה מענה למצוקת הדיור ביישוב, בהתאמה למדיניות הממשלה למתן פתרונות דיור למגזר מיעוטים במרכז הארץ. התכנית מאפשרת דיור מגוון עבור האוכלוסיה הערבית על ידי שילוב של מספר סגנונות בניה, וביניהם הקמת "דיוריות"- דירות הניתנות לפיצול לדירות אם ודירות דירות קטנות של 25-50 מ"ר".

התכנית הוכנה בשיתוף עם המועצה המקומית ומבוססת על שיתוף ציבור נרחב שכלל את בעלי הקרקע בפועל ולא נסמך רק על הבעלויות הרשומות. אדית בר, מנהלת מינהל הפיתוח במשרד הפנים ויו"ר הותמ"ל בירכה על אישור התכנית והדגישה כי: "מדובר בתכנית איכותית ופורצת דרך במענה הניתן לאתגרי התכנון בחברה הערבית. תהליך התכנון כלל שיתוף ציבור עם בעלי הקרקע בשיתוף ומעורבות הרשות המקומית בתהליך. התכנית תאפשר את פיתוח היישוב תוך מתן מענה לצרכי דיור התושבים תוך חיזוק איתנות היישוב. אישור התכנית מהווה חלק ממהלך רחב של קידום תוכניות רבות ביישובי החברה הערבית בותמ"ל על בסיס החלטות הממשלה בנושא". 

התכנית הוכנה על ידי אדריכלית דורית שפינט ממשרד גורדון אדריכלים, ביוזמת ובניהול האגף לתכנון מקומי במנהל התכנון וקודמה במסגרת הותמ"ל. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות