banner
ש.ת ניהול פרויקטים וקולקר // אפשטיין אדריכלים
ש.ת ניהול פרויקטים וקולקר // אפשטיין אדריכלים

האם אשקלון תקבל מימון כספי להתחדשות עירונית?

בעירייה מדווחים כי רמ"י החליטה להעניק מימון כספי בהיקף של 80% מערך עלות הקרקע וכן, להקצות כ- 3,200 יח"ד כהשלמה לפרויקטיי התחדשות עירונית

כרמלה קופר 09.06.2021

"החלטה זו תוכל להביא להוצאתם לפועל של מספר רב של פרוייקטי התחדשות עירונית בעיר אשקלון ובכך למיגון אלפי דירות בעיר", כך מבשרת עיריית אשקלון השבוע, בעקבות החלטת מועצת רמ"י (רשות מקרקעי ישראל).

מדובר בהמשך להחלטת הממשלה מדצמבר 2020 – "תוכנית לחיזוק העיר אשקלון", שבמסגרתה סוכם כי אחוז יחידות הדיור המיועדות לקרקע משלימה בפרויקטיי התחדשות עירונית יעלה ל-25% מכלל יחידות הדיור בהסכם הגג. השבוע מדווחים בעירייה כי  מועצת רמ"י אישרה כי העיר אשקלון תקבל עוד כ-3,200 יחידות דיור מכלל יחידות הדיור בהסכם הגג, כיחידות השלמה לפרוייקטי התחדשות עירונית באשקלון. סך יחידות הדיור אשר יוקצו כקרקע משלימה בעיר יעמוד על כ-8,000 יח"ד. 

"לשם השוואה, האחוז המירבי של קרקע משלימה הניתן ע"י רמ"י מכח הסכמי הגג ליתר הרשויות בישראל עמד על 10-15 אחוזים לכל היותר", אומרים בעירייה. עוד על פי הדיווח, החליטה מועצת רמ"י כי יינתנו פתרונות מימון כספיים בהיקף של 80% מערך עלות הקרקע עבור פרוייקטי התחדשות עירונית, זאת כחלק ממסגרת ההטבות של החלטת הממשלה, כל זאת על מנת לעודד את הליכי ההתחדשות העירונית בעיר אשקלון.  

מהעירייה נמסר כי: "החלטה זו תוכל להביא להוצאתם לפועל של מספר רב של פרוייקטי התחדשות עירונית בעיר אשקלון ובכך ימוגנו אלפי דירות בעיר, יחודשו התשתיות בשכונות הוותיקות, ייתווספו מבני ציבור ברמה גבוהה ותשתפר איכות חיי תושבי השכונות הוותיקות".

ראש העיר, תומר גלאם, מסר כי: "מדובר בהחלטה שייעודית לעיר אשקלון בשל המצב המיוחד של העיר מבחינת פערי המיגון המשמעותיים בשכונות הוותיקות בעיר. התחדשות עירונית משמשת כאחד מהפתרונות למיגון העיר ונעשה הכל כדי לוודא, להאיץ ולזרז פרויקטים בתחום לטובת התושבים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות