"קנה היום שלם באיכלוס" פוגע בתמהיל הרוכשים בפרויקט
מבצעי המימון של היזמים מוזילים את הפרויקטים ופוגעים באיכותם – המצב קטסטרופלי // דעה
מבצעי המימון של היזמים מוזילים את הפרויקטים ופוגעים באיכותם – המצב קטסטרופלי // דעה
מבצעים במסגרתם מוצע לרוכשים לשים סכום זעום בהתחלה כמו למשל 90/10 או יותר מזה מביאים אולי משקיעים ומסייעים במכירות אבל מצד שני יש להם השלכות על הפרויקט ועל ההרכב האנושי. מבצע כזה מוזיל את הפרויקט ופוגע באיכותו כי פרויקט שהמסה הגדולה שלו הם משקיעים, הוא קטסטרופלי לפרוייקט.
כשנדרש הון עצמי נמוך, אנשים קונים בשביל שיהיה נכס ולא נבנה תמהיל סוציו אקונומי מותאם מה שמשפיע לרעה על התמהיל של הקהילה.
מאז באה לעולמנו תופעת ה10\90 נוצרה תופעה של להקות של אנשים שקונים בקבוצות או לבד בכל מיני פרוייקטים ללא שום קשר או הבנה. חלקם אפילו לא יודעים היכן הלוקיישן של הפרוייקט כאשר הפקטור היחיד לרכישה הינו היקף ההטבה המימונית וההון העצמי הנמוך הנדרש.
הדבר מביא לכך שבפרוייקטים מסויימים, אחוז המשקיעים חריג ומגיע לכדי -70%- 90% מרוכשי הדירות בפרוייקט, כשבנוסף לכך, לרובם המכריע אין קשר, זיקה או שייכות לאוכלוסיית היעד. הדבר משליך באופן ישיר על איכות הפרוייקט העתידית בצורה קיצונית.
ניתן לראות בפרוייקטים מסויימים שכבר התאכלסו, תופעות מאוד לא נעימות, בפרט לאור התחרות בין המשקיעים השונים על שוכרים, דבר שגורם לאיכלוס מאוד ירוד וגרוע.
הצלחתו של פרויקט היא לא רק הבניין בהיבט התכנוני או האדריכלי אלא מי אוכלוסיית היעד וזה חלק חשוב מהמוניטין של היזם.
אצלנו התשלום הראשוני בכל פרוייקט הינו 20% ומעלה. כל הפרוייקט נבנה מתמהיל של לקוחות שמייצרים קהילה וסביבת מגורים איכותית. אמנם בכל פרויקט יש אחוז מסויים של משקיעים, אולם אנחנו מקפידים שיש איזון שלהם מול אחוז הלקוחות שרוכשים למטרות מגורים. בנוסף לכך, חשוב לנו שהמשקיעים יהיו בעלי זיקה מסוימת לאיזור וחלקם יחשבו על אופציה עתידית להתגורר במקום- הם או קרוב משפחה – ילד, הורה או חבר שלהם.
*הכותב, אבישי מאירוביץ, הינו סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת בית ירושלמי
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן