3 מיליארד שקל: עלות התוכנית לשדרוג מסילת באר שבע – דימונה
אושרה למתן תוקף תוכנית לשדרוג מסילת הרכבת באר שבע-דימונה. התוכנית כוללת מסילות חדשות ומחושמלות שיאפשרו נסיעה במהירות 250 קמ"ש. עלות הפרויקט מוערכת ב כ-3 מיליארד שקל
אושרה למתן תוקף תוכנית לשדרוג מסילת הרכבת באר שבע-דימונה. התוכנית כוללת מסילות חדשות ומחושמלות שיאפשרו נסיעה במהירות 250 קמ"ש. עלות הפרויקט מוערכת ב כ-3 מיליארד שקל
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום אישרה למתן תוקף את תוכנית שדרוג והרחבת מסילת הברזל באר שבע – דימונה. התוכנית, ביוזמת משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, כוללת הקמת מסילות באורך כ-50 ק"מ.
במינהל התכנון מציינים כי: "התוכנית אושרה בהתאם למדיניות הממשלה ליצירת מערכת מסילות ברזל מהירה, המחברת את צפון הארץ ואת דרומה למרכז הארץ. התוכנית כוללת מסילות חדשות ומחושמלות שיאפשרו נסיעה במהירות של 250 קמ"ש), חשמול ושדרוג מסילות משא וכן תחנת נוסעים חדשה בדימונה, הקרובה יותר למרכז העיר.
"כמו כן, התוכנית דואגת לשדרוג של מסילות המשא הקיימות ממפעלי רותם וצפע אל מרכז הארץ. מדובר במסדרון חשוב ומרכזי דרכו עוברת תנועת מטענים ממסופי המטען הקיימים (צפע ורותם) ברשת המסילות הארצית. לאור הביקושים ההולכים וגדלים להובלת אגרגטים באמצעות רכבות מהמחצבות בדרום הארץ, נדרש לשדרג ולהרחיב את רצועת המסילה הקיימת, בהתאם לסטנדרטיים מודרניים".
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום, עודד פלוס, אמר כי: "הקו המדובר הוא קפיצת מדרגה בחיזוק הנגב והדרום לטובת כלל האוכלוסיות".
מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף, מסר כי: "התוכנית תאפשר חיבור מסילתי מהיר, ברכבת מהירה, של כל אזור הנגב המזרחי ובכלל זה דימונה והערבה, אל מרכז הארץ, בהשוואה לרכבת האיטית הקיימת כיום לדימונה, שכמעט אינה בשימוש. לכן, יש לתעדף תוכנית זו בהקצאת המשאבים הנדרשים לביצועה".
בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל
קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן