רבים מהרוכשים שישבו על הגדר, חזרו למפת הביקושים
הרכבת הקלה השביחה משמעותית את הנכסים באזור פתח תקווה – עליית המחירים המשמעותית עוד לפנינו // דעה
הרכבת הקלה השביחה משמעותית את הנכסים באזור פתח תקווה – עליית המחירים המשמעותית עוד לפנינו // דעה
סימני התאוששות בענף הנדל"ן נרשמו בכל הארץ, למרות המכה שספג הענף בתחילת המלחמה. על פי נתוני הלמ"ס בחודשים נובמבר-ינואר, כשבולטת באזור גוש דן היא פתח תקווה. לפי הנתונים נרשמו 669 עסקאות למכירת דירות בעיר, מיד אחרי תל אביב בה נרשמו 690 עסקאות מתחילת המלחמה. גם במדד הדירות החדשות פתח תקווה צמודה לתל אביב עם 339 דירות חדשות לעומת 358 בתל אביב.
פתח תקווה, אשר נמצאת בין ארבעת הערים בהן מספר העסקאות של הדירות החדשות היה הגבוה ביותר, לצד ירושלים, אשדוד ותל אביב, עקפה בדירוג את ראשון לציון למשל, בה נמכרו 305 דירת חדשות בלבד. נתון מעניין נוסף הוא שמעל ל-45% מהדירות שנמכרו הן דירות חדשות, עלייה של 25.3% בהשוואה לשלושת החודשים הקודמים (אוגוסט-אוקטובר).
בחודשים האחרונים, רבים מהרוכשים שישבו על הגדר, חזרו למפת הביקושים. מאז אוקטובר מכרנו 207 דירות בסה"כ הפרויקטים בחברה, מתוכן 135 דירות בפ"ת בלבד. בפ"ת המחיר הממוצע לדירה עומד על כ- 2.7 מיליון שקל לדירה. בנוסף אנו ממשיכים לשווק פרויקטים בהוד השרון ובגליל ים הרצליה, שם כבר מכרנו מתחילת המלחמה 72 דירות במחיר ממוצע של 4.6 מיליון שקל לדירה". לדברי קטה, אופן השיווק השתנה אחרי ה-7 באוקטובר. בעקבות המלחמה החלטנו לשנות את אופן שיווק הדירות ולפנות לאוכלוסיות ייעודיות כמו אנשי משטרה, ביטחון וחינוך. הבנו שעבור המתעניינים, מעבר לחשיבותה של תחושת הבטחון, עלה גם הצורך בתחושת קהילתיות והחלטנו לסייע לאנשים להגשים את החלום הזה.
על פי הלמ"ס מספר הדירות החדשות שנותרו למכירה בעיר לא גבוה יחסית ועומד על כ-1,610. הרבה פחות מתל אביב (בה נותרו 7939 דירות), ירושלים (5644), בת ים (3210) ורמת גן (2478).
פתח תקווה עברה וממשיכה לעבור התפתחות מאסיבית, הכוללת הקמת שכונות חדשות. אם הביקושים ימשיכו באותה מגמה שאנחנו עדים לה בשנים האחרונות, אנו צופים עליית מחירים נוספת. הרכבת שהשביחה את ערך הנכסים הנמצאים בקרבתה היא אחד מהגורמים לכך. דוגמה לכך ניתן לראות בפרויקט אורלוב 31 שאנו משווקים בימים אלה, הנמצא על תוואי הרכבת הקלה. הדירות שם נמכרות במעל ל- 30,000 שקל למ"ר לעומת דירה שנמכרה באותו רחוב ב-2018 במחיר של כ-20,000 שקל למ"ר. מדובר בקפיצה משמעותית שמגלמת את ערך ההתחדשות העירונית לצד הרכבת הקלה.
*כותב המאמר, גיל קטה, הינו מנכ"ל ובעלי חברת קטה גרופ
בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל
קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן