banner
משרד הבינוי והשיכון יקצה 12 מיליון שקל לשיפוץ בניינים // depositphotos
משרד הבינוי והשיכון יקצה 12 מיליון שקל לשיפוץ בניינים // depositphotos

משרד הבינוי והשיכון יקצה 12 מיליון שקל לשיפוץ בניינים

משרד הבינוי והשיכון יסייע לשיפוץ בניינים באמצעות האגודה לתרבות הדיור, בהיקף תקציבי כולל של 12 מיליון שקל, אשר יוענק  לבניינים שמרבית דייריהם בעלי דירות פרטיות וכן, למבנים אשר לא קיבלו סיוע מהמשרד במהלך 10 השנים האחרונות

תכלית השיפוץ תתבצע בחדר הכניסה לבניין, חזיתות, חדרי מדרגות, איטום גג וכדומה. במשרד מציינים כי: "התקציב לתוכנית מוגבל ולכן עם תום ההרשמה יבצע משרד הבינוי והשיכון מיון של כל ההצעות תוך מתן עדיפות למאפיינים סוציו כלכליים ואחרים".

הסיוע יינתן בהתאם קריטריונים שנקבעו, כאשר בהמשך וועדת היגוי בהשתתפות נציג משרד הבינוי והשיכון ונציג האגודה,  תבחר בהצעות הזוכות שיוגשו לקול הקורא ותיצור מאגר של ועדי בתים הזכאים לקבלת הסיוע.

אילו מענקים יינתנו?
שיפוץ חלקי עם מענק רגיל שבמסגרתו יעניק משרד הבינוי והשיכון מענק שלא יעלה על סך של 2,500 ₪ ליחידת דיור, בתנאי שהמענק הכולל לבניין לא יעלה על 50% מעלות השיפוץ הכולל. סיוע זה יינתן לבניינים הנמצאים באזור סטטיסטי המדורג באשכולות 1-7  לפי המדד סוציו-כלכלי.

כמו כן, עבור שיפוץ חלקי עם מענק מוגדל שבמסגרתו יעניק משרד הבינוי והשיכון מענק שלא יעלה על סך של 4,000 ₪ ליחידת דיור ובתנאי שהמענק הכולל למבנה לא יעלה על 80% מעלות השיפוץ הכוללת. סיוע זה יינתן לבניינים הנמצאים באזור סטטיסטי המדורג באשכולות 1-5 לפי המדד סוציו-כלכלי.

עוד בין המענקים – שיפוץ עומק, שבמסגרתו יעניק משרד הבינוי והשיכון מענק שלא יעלה על 15,000 ₪ ליחידת דיור ובתנאי שגובה המענק הכולל לבניין לא יעלה על 50% מעלות השיפוץ הכוללת. סיוע זה ינתן לבניינים הנמצאים באזור סטטיסטי המדורג באשכולות 1-7 לפי מדד סוציו – כלכלי.

יפעת שאשא ביטון שרת הבינוי והשיכון // צילום יעל אורבך
יפעת שאשא ביטון שרת הבינוי והשיכון // צילום יעל אורבך

שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון: "מדובר בסיוע לשיפור סביבת המגורים של אוכלוסיות מגוונות במבנים שנזנחו במשך שנים רבות. זהו שיתוף פעולה מבורך ומוצלח עם האגודה לתרבות הדיור למען רווחתן של אוכלוסיות אלה".

מנכ"ל האגודה לתרבות הדיור, ראובן צדוק: "אנו גאים להיות חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום של נציגויות הבתים המשותפים ברחבי הארץ ומאמינים, כי באמצעות מענקי שיפוץ אלו, נוכל לסייע למאות בניינים ברחבי הארץ לשפר את איכות חייהם".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות