banner
הדמיות: משרד אלי רכס אדריכלים
הדמיות: משרד אלי רכס אדריכלים

עיריית ירושלים אישרה תוכנית להקמת שכונה חדשה בחומת שמואל

התוכנית כוללת 540 דירות חדשות בחמישה מגדלים, והיא אושרה לאחר דיון בהתנגדויות: "הוועדה המקומית סבורה כי מדובר על תכנית חשובה וראויה"

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, דנה בהתנגדויות לתכנית לבניית אזור מגורים חדש בשכונת חומת שמואל, ולאחר ששמעה את הצדדים החליטה לאשר את התכנית. בעירייה מציינים כי: "הוועדה המקומית סבורה כי מדובר על תכנית חשובה וראויה, המציעה תוספת משמעותית של יחידות דיור וצרכים ציבורים נלווים והיא מהווה התחלה של מימוש תכנית האב, שאושרה והשלמה של הבינוי בין חומת שמואל לדרך חברון".

התכנית ממוקמת מזרחית לצומת רוזמרין במבואות המערביים של שכונת חומת שמואל, במתחם בשטח של כ-28 דונם, ומציעה הקמת שכונה חדשה בהיקף של כ-540 יח"ד, במספר בניינים – 2 מגדלים של 30 קומות בחלק הצפוני ועוד שלושה בניינים בגובה 12 קומות בחלק הדרומי. עוד היא כוללת מרחב ציבורי חדש, כביש חדש למתחם, מגרשים לבנייני ציבור ושטחים ציבורים פתוחים.

מהעירייה נמסר כי: "התכנית מהווה חלק מתכנית השלד – חומת שמואל ה' (שאומצה בוועדה המחוזית במאי 2020), אשר מציגה תכנית כוללת לפיתוח האזור שבין צומת רוזמרין ושכונת חומת שמואל הקיימת. היחידה השכונתית החדשה נסמכת על כביש "מעלה נחל דרגה", המהווה את העורק התחבורתי הנוסף וההכרחי כחיבור בין שכונת חומת שמואל לדרך חברון. צומת ההתחברות בין שטח התכנית לבין כביש "מעלה נחלה דרגה" מתואם עם התכנון הפיזי והתחבורתי של הכביש, כפי שהוגש על-ידי משרד הבינוי ועם תכנית השלד". 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זהו יום גדול לירושלים ובשורה גדולה לעיר ובעיקר למשפחות הצעירות. זו סגירת מעגל מבחינתי, כאשר בשנת 1998 שימשתי כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בזמן ההכרזה על הקמת שכונת חומת שמואל. אני שמח וגאה על הצבת עוד אבן ציון, בדרך לבניין ירושלים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות