banner
עמי פרץ // צילום דוד סקורי
עמי פרץ // צילום דוד סקורי

חברת הפניקס תשקיע 112 מיליון שקל בחברת בוני התיכון התחדשות עירונית

העסקה תבוצע לפי שווי של כ-562 מיליון שקל. הפניקס תחזיק ב-19.9% בחברת הבת, בניהולו של רן מלאך, אשר מניותיה צפויות לצאת להנפקה בתוך ארבע שנים. לבוני התיכון תינתן מסגרת השקעה של כ-125 מיליון שקל

חברת הנדל"ן בוני התיכון מדווחת היום על מזכר עקרונות לשיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת הפניקס, מהלך אותו היא מגדירה כהאצת פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית. במסגרת מזכר העקרונות הוסכם כי הצדדים יעשו את מיטב המאמצים להנפיק לציבור את מניות בוני התיכון התחדשות עירונית וזאת בתוך תקופה של עד 4 שנים.

חברת הבת, בוני התיכון התחדשות עירונית, מרכזת את פעילות בוני תיכון בתחום ההתחדשות העירונית. בהובלתו של המנכ"ל, רן מלאך, מקדמת כיום החברה 31 פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בהיקף כולל של למעלה מ-16,000 יחידות דיור, הנמצאים בשלבי תכנון מתקדמים וביניהם פרויקטים בחולון, ירושלים, חיפה, ראשון לציון, נתניה ועוד.

עו"ד רן מלאך מנכ"ל בוני התיכון התחדשות עירונית // צילום: דויד סקורי
עו"ד רן מלאך מנכ"ל בוני התיכון התחדשות עירונית // צילום: דויד סקורי

עוד על פי הדיווח, במסגרת מזכר ההבנות, תשקיע הפניקס כאמור כ-112 מיליון שקל תמורת 19.9% ממניות חברת הבת, בוני תיכון התחדשות עירונית. העסקה משקפת לחברת הבת שווי של כ-450 מיליון שקל לפני הכסף ושווי של כ-562 מיליון שקל, לאחר הכסף. כמו כן, סוכם כי לקבוצת הפניקס יוקצו אופציות הניתנות למימוש במהלך 3 השנים הקרובות ל-5% ממניות חברת האם, בוני התיכון הציבורית, הנסחרת הבוקר לפי שווי של כ-706 מיליון שקל. מחיר המימוש של האופציות נקבע ל-47 שקל.

בנוסף, בהתאם למזכר העקרונות, תעמיד קבוצת הפניקס מסגרת השקעה בגובה 125 מיליון שקל המיועדים להשקעה ישירה כCO INVESTOR  בחברות הפרויקטים, לצד 'בוני התיכון התחדשות עירונית', זאת בהתאם לקריטריונים שנקבעו בין הצדדים.

עמי פרץ, בעל השליטה בחברה ומנכ"ל בוני התיכון, מסר כי: "בוני התיכון הפכה בשנים האחרונות לאחת השחקניות הגדולות והמובילות בישראל בתחום של התחדשות עירונית. שיתוף הפעולה עם קבוצת השקעות איכותית כמו הפניקס הינו הבעת אמון ביכולות החברה ובאיכות הפרויקטים ובפוטנציאל הרב הגלום בהם. השיתוף יסייע לנו להאיץ את פעילותנו זו ולקדם בשנים הקרובות מספר משמעותי של פרויקטים שיגיעו לשלבי הבשלה. 

"העסקה עם הפניקס משקפת את הערך הרב שיצרה בוני התיכון, הן לעצמה והן לדיירים שהינם שותפי החברה לדרך, לפעילות בתחום ההתחדשות העירונית. העסקה מחזקת את בסיס ההון ומגבירה את הגמישות הפיננסית לטובת המשך יישום אסטרטגיית הצמיחה של החברה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות