banner
ערן סיב יור התאחדות קבלני השיפוצים // יחצ
ערן סיב יור התאחדות קבלני השיפוצים // יחצ

עלייה של כ 300% בפניות לקבלני שיפוצים בעקבות נזקי הסערה

בהתאחדות קבלני השיפוצים מערכים את הנזקים בהיקף של כ- 80 מיליון שקל, וממליצים לציבור כיצד להיערך למערכת הגשמים הבאה

ערן סיב יור התאחדות קבלני השיפוצים // יחצ

מערכת חורפית מאחורינו הסבה נזקים כבדים לתשתיות ודירות רבות. בהתאחדות קבלני השיפוצים אומרים כי הנזקים העיקריים שנגרמו לבתי מגורים נבעו ממרזבים שלא יכלו להכיל את כמויות המים, סתימות מרזבים שגרמו נזקים והצפות. עיקר הנזקים בדירות גג נבעו במקרים של גגות רעפים, שנתלשו או נשברו מהרוח וכן, ממים שחדרו דרך הסדקים לתוך הבית.

הנזקים השונים מוערכים בכ- 80 מיליון שקל, מהם 10 מיליון שקל בדירות גג וצמודי קרקע וכן, נרשמה עלייה של כ 300% בסוף ותחילת השבוע בפניות לקבלני שיפוצים.

ערן סיב , יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "הגשמים הכבדים גרמו למרזבים בבתים רבים להיסתם בגלל לכלוך או ענפים שנסחפו אליהם . הדבר גורם באופן מידי להצפה בבית.  במהלך החורף יש לגשת אל המרזבים לאחר מערכת גשם ולנקות אותם. כמו כן בבתים עם גגות רעפים לוודא שהרעפים לא נתלשו או נסדקו מאחר ואם זה קורה יתכן שמערכת גשם חזקה תגרום לנזילות לתוך הבית. 

"יש לשים לב שהרוחות במערכת החורפית האחרונה לא נצמדו ענפים ועלים לארונות חשמל ולוודא שאין רטיבות בסמוך אליהם, כמו גם בקירות מערביים בבתים הסמוכים לים".

כיצד ניתן להכין את הבית למערכת הגשמים הקרובה? 

"בגגות בטון יש בדרך כלל חיפוי של ידיעות בטומניות למניעת נזילות, התפרים בן יריעה ליריעה מולחמים ולפעמים קורה שהתפרים נפתחים במשך הזמן ולכן, צריכים לעלות לגג ולראות שכל התפרים סגורים ולא נפתחו. אחת התקלות המוכרות שניתן למנוע בקלות היא דליפת מים מתוך מסגרת של חלון. יש לבדוק כי פתחי היציאה של המים בחלונות הפנימיים אכן פתוחים ולא יביאו לנזילת מים לתוך הבית. בנוסף, רוחות חזקות עלולות לגרום לניתוק ונפילה של גופים גדולים המוצבים על הגג במידה ואחד המתקנים מתנדנד או יש בורג רופף יש לחזק אותו. וכן, מערכות חשמל דוד שמש שלא היו בשימוש במהלך הקיץ, יש להדליק לפני החורף לוודא שהן תקינות ושהדוד איננו מקצר. בהשקעה של עשר דקות ניתן למנוע נזקים של אלפי שקלים. הכי חשוב להקפיד להיעזר בבעל מקצוע, קבלן שיפוצים רשום ברשם הקבלנים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות