banner
הדמיית הפרויקט // קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים
הדמיית הפרויקט // קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

הוחלט להפקיד תוכנית הכוללת כ- 8,000 יח"ד ביישוב ג'דידה מכר

מינהל התכנון: "התכנית מוצעת גם על שטחי מדינה כך שניתן מענה למצוקת הדיור גם עבור זוגות צעירים ומחוסרי קרקע"

הוועדה למתחמים מועדפים (הותמ"ל) החליטה להפקיד תוכנית להקמת רובע חדש ביישוב ג'דידה מכר שבגליל המערבי. במינהל התכנון מציינים כי לא מדובר בהקמת יישוב חדש וכי "בזכות היקף קרקעות המדינה הגדול בתוכנית, היא תיתן מענה לאלפי משפחות וזוגות צעירים בני המקום". 

התוכנית, יוזמת משרד הבינוי והשיכון, מתפרסת על פני כ-4,000 דונם ומציעה הקמת כ-8,000 יחידות דיור בסוגי בינוי שונים בהם גם דירות קטנות ודיור מוגן. במרכז מתחם המגורים החדש תוקם שדרה עירונית ראשית שתכלול חזית פעילה ובה מסחר ומשרדים ומעליה בתי מגורים עד לגובה של 7 קומות. בחיבור אל היישוב הקיים, התוכנית מציעה בניה למגורים על קרקעות פרטיות שמחברת באופן הדרגתי בין הישוב הוותיק הקיים לבין הבנייה החדשה והעירונית.

הדמיית הפרויקט // קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים
הדמיית הפרויקט // קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה הקמת מרכז עירוני ראשי (מע"ר) הכולל הקמת שוק עירוני, וכן מבנה עירייה חדש ושטחים לצרכי ציבור ובהם מרכז תרבות ומרכז לשירותי חירום. בחלקה המערבי של התוכנית מוצע אזור תעשייה. התוכנית ממוקמת בסמוך לכבישים ארציים, כביש 85 מדרום, כביש 70 ממזרח וכביש 6 שצפוי להיבנות בעתיד ממערב, הרחבת כבישים 70 ו-85 ומערך של תחבורה ציבורית. התוכנית נערכה ע"י משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.

ממינהל התכנון נמסר כי: "במסגרת התוכנית, נערך שיתוף ציבור נרחב בהובלת המועצה המקומית. כך, המידע שנאסף בשלבים המוקדמים של קידום התכנית, הופך לתוצר תכנוני עוד טרם הפקדת התכנית, כל זאת תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של איכות התכנון. בנוסף, התכנית מוצעת גם על שטחי מדינה כך שניתן מענה למצוקת הדיור גם עבור זוגות צעירים ומחוסרי קרקע".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות