banner
קבוצת משולם לוינשטין- מתחם התחנה המרכזית // הדמיה: משרד אדריכלים דני קייזר
קבוצת משולם לוינשטין- מתחם התחנה המרכזית // הדמיה: משרד אדריכלים דני קייזר

הסכמות לפינוי התחנה המרכזית בתל-אביב: הפעילות תעבור למקום חלופי

שרת התחבורה הודיעה כי הושגו הסכמות להעתקת פעילות התחנה לצורך פינויה. עו"ד צבי שוב, המייצג את בעלי החנויות בתחנה: "אני תקווה שמחדל זה של שנים יהיה סוף סוף מאחורינו"

"הושגו הסכמות על פינויה של התחנה המרכזית", כך מדווחת שרת התחבורה מרב מיכאלי, זאת בתום מגעים ממושכים בנושא בין משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, עיריית תל-אביב, משרדי השיכון והאוצר ורשות מקרקעי ישראל. במסגרת ההסכמות יועברו האוטובוסים למתחמים חלופיים להמשך פעילותם. 

שרת התחברה, מרב מיכאלי // משרד התחבורה
שרת התחברה, מרב מיכאלי // משרד התחבורה

מיכאלי אמרה עוד כי: "מהיום הראשון שלי במשרד התחבורה, האצתי יחד עם הצוות המקצועי ועם מנכ"לית המשרד את העבודה על פינוי התחנה המרכזית בתל אביב. בעבודה מאומצת של הצוות הגענו להסכמות גם עם עיריית תל אביב, גם עם מנהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון וגם עם חברת נצבא, ואני גאה ושמחה לבשר שהתחנה המרכזית בתל אביב תפונה. 

"זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל המפגע הזה שהוא גם סביבתי, גם בריאותי וגם תחבורתי במידה לא מבוטלת יפונה ממקומו". השרה הודתה לכל השותפים, והוסיפה, "בזמן הנראה לעין אנחנו נראה מקומות חלופיים, יותר אוטובוסים חשמליים, שירות יותר טוב ופחות התחנה המרכזית המזהמת של תל אביב".

עו"ד צבי שוב // ליאת מנדל | אילוסטרציה // depositphotos
עו"ד צבי שוב // ליאת מנדל | אילוסטרציה // depositphotos

לדברי עו"ד צבי שוב המייצג את בעלי החנויות בתחנה המרכזית: "אנחנו מברכים על פינויה של התחנה המרכזית ומקווים שמכאן גם העירייה תגיע להחלטה מה יקרה באזור התחנה ויש סבירות גבוהה שיהיה תמריץ לכל הנוגעים בדבר לממש את תוכנית תא 5000. כמובן שגם לנצבא, לתמח"ת יהיה רצון להביא לבניה של הפרויקט מהר ככל האפשר כיוון שחנויות יעמדו נטושות כשלא תהיה סביבן תנועה של קונים עכשיו כשלא תעבור שם תחבורה ציבורית". 

עוד הוא מניח כי תעלה מחלוקת נוספת מצד בעלי הזכויות, לדבריו, "בכדי לממש את פרויקט הבניה ומאחר ויש שותפים בפרויקט לצד נצבא והיא כבר לא בעלים יחיד, סביר להניח שתעלה המחלוקת בין בעלי הזכויות לבעלי החניות כשהתמח"ת מנסה לטעון שהיא בעלת הזכויות כמעט בשלמות ושזכויות הבניה לא נמכרו מעולם וגם הרכוש המשותף הוא שלה. בדרך למהלך פינוי התחנה, ניהלנו מאבק שלא יחתם הסכם בין התמח"ת לחברות ל 25 שנה ולכן קוצרה התקופה ובעקבות כך אנחנו רואים שהחלום מתממש. הגיע הזמן שבעלי החנויות, ארגון בת"מ יגנו על זכויותיהם לאחר שנים של פגיעה בהם וניצול שלהם. אני תקווה שמחדל זה של שנים יהיה סוף סוף מאחורינו". 

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות