banner
פינוי בינוי לוד | יואב גלנט // צילום: ששון תירם
יואב גלנט // צילום: ששון תירם

שלושה יישובים חדשים יוקמו בנגב

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה הקמת יישובים חדשים בנגב והם יובאו להחלטה סופית בקבינט הדיור

תמונה: יואב גלנט // צילום: ששון תירם

המועצה הארצית החליטה להמליץ לממשלה על הקמתם של שלושה ישובים חדשים בנגב: דניאל, עיר אובות, והרחבה לכפר הנוער ניצנה. הצעת השר יואב גלנט להקמת היישובים דניאל ועיר אובות, אושרה היום במועצה הארצית. "תכניות אלה מצטרפות לתכנית למאות יחידות דיור בפתחת ניצנה ליישוב ניצנית שעל גבול מצריים, כהרחבה טבעית וארוכת טווח לכפר הנוער ניצנה,  כך שיוכל להפוך ליישוב קולט משפחות, שאושרה אף היא היום ותחזק את הנגב במאות יחידות נוספות", נמסר ממשרד הבינוי והשיכון.

כ-500 יח"ד מתוכננות בדניאל בסמוך למוסד "עלה נגב"
היישוב הכפרי-קהילתי דניאל צפוי לקום בצפון מערב הנגב, בצמוד למוסד "עלה נגב". על פי התכנון, היישוב יוקם בשלבים, כך שבסופו של דבר יכלול כ-400-500 יחידות דיור. מבדיקת הביקושים למגורים באזור עולה כי קיימת כדאיות כלכלית ליישוב – הפיתוח העתידי של המוסד "עלה נגב" ייצר מקומות עבודה נוספים, מה שיגביר את הביקושים למגורים איכותיים באזור, כך מעריכים במשרד, ואומרים כי: "היישוב יספק מענה למשפחות של מטופלים, לאנשי צוות המוסד, לזוגות צעירים מהמועצה האזורית וכן גם לאנשי קבע המשרתים באזור. למוסד "עלה נגב" יש תפקיד קהילתי חשוב ביותר אשר תורם לאזור לא רק ביצירת מקומות עבודה, אלא גם בתרומה לקהילה בדגש על ההיבטים החברתיים שבטיפול באוכלוסייה חלשה ופגועה. המסר החברתי מהחיבור בין "עלה נגב" והישוב החדש דניאל, הסביבה והנוף הייחודיים של צפון מערב הנגב והתרבות החקלאית המפותחת של האזור, מהווים בסיס להקמתו ולפיתוחו של יישוב כפרי-קהילתי חדשני, ערכי ומשגשג".

250 יח"ד בעיר אובות
דניאל הנו ישוב מחודש במועצה האזורית ערבה התיכונה ומתוכננות להבנות בו כ- 250 יח"ד. היישוב שוכן ממערב לצומת חצבה,  צמוד לעתיקות תמר המקראית. בתוך כך, אישרה היום המועצה הארצית גם את תכנון היישוב "ניצנית", כחלק מהחלטת הממשלה להקמת יישובים חדשים בנגב. "הישוב יהווה הרחבה טבעית וארוכת טווח לכפר הנוער ניצנה כך שיוכל להפוך ליישוב קולט משפחות", נמסר מהמשרד.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: ״זהו חלק מתוכנית "חץ לדרום" להקמת יישובים וחיזוק ההתיישבות היהודית בנגב. הקמת יישובים חדשים בנגב תניע תושבים ממרכז הארץ לדרומה, תחזק את כלכלת הנגב ותגביר את בטחון התושבים באזור כולו. במטרה לחזק את היישובים הקיימים, חתמנו בשלוש השנים האחרונות על הסכמי גג בערים באר שבע, שדרות, דימונה, נתיבות ואופקים״.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות