banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

12 מיליון שקל לתכנון פרויקטים לעידוד מעבר לתחבורה ציבורית

שר חדש- קול קורא חדש: שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', יעביר 12 מיליון שקל לטובת תכנון פרויקטים לעידוד המעבר לתחבורה ציבורית וירוקה ברשויות המקומיות. האם תזכו לראותם יוצאים לפועל?

אילוסטרציה // depositphotos

משרד התחבורה, יפרסם בימים הקרובים "קול קורא" המיועד ל-30 הרשויות המקומיות הגדולות בישראל, ויזמין אותן להשתתף בתחרות לעידוד תחבורה ציבורית וירוקה, כגון מתן עדיפות בדרך להולכי הרגל, על פני הרכב הפרטי, הרחבה של המדרכות, הארכת מופע הרמזורים במעברי החציה לטובת הולכי רגל, שיפור סביבת תחנות האוטובוסים, תוספת שבילי אופניים, אפשרות לסגירת רחובות לכניסת כלי רכב, התקנת הצללות על מדרכות ועוד. הפרויקטים שיתוכננו יוצגו לוועדת שיפוט.  

משרד התחבורה הקציב 12 מיליון שקלים, לתכנון הפרויקטים ברשויות שישתתפו במיזם ומתחייב כי: "כל פרויקט שייבחר לביצוע יזכה לתקצוב של משרד התחבורה". כזכור, בעבר יצאו קולות קוראים לרשויות לתכנון תחבורתי ברשויות אולם הן לא יצאו לפועל כמתוכנן. רק לאחרונה מתח מבקר המדינה ביקורת חריפה על תוכנית התחבורה באשדוד , שנולדה באותו אופן שבו יוצא כעת הקול הקורא הנוכחי. בין היתר, הרשויות מתקשות ליישם את התוכניות וחסרות במימון למימושן, כך שהתקווה כי הקול הקורא הנוכחי יסתיים במימוש פרויקטים בפועל- אינה מרובה. 

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' מסר כי: "המיזם נועד לעודד מעבר נוסעים מרכב פרטי לתחבורה ציבורית ולתחבורה ירוקה, ולשפר את איכות החיים של התושבים בערים. לדבריו, בכל עיר בעולם שבה הונהגו פרויקטים דומים, צומצם השימוש בכלי רכב פרטיים. שדרוג המרחב הציבורי עבור הולכי הרגל, מיתון תנועה, וסלילת רשת שבילי אופניים יאפשרו לצמצם באופן משמעותי את השימוש ברכב פרטי, בתוך הערים, לצמצם את תאונות הדרכים, ולהפחית באופן דרסטי את זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב. הפרויקט משתלב גם ברצונן של הערים לחזק את העסקים במרכזן". 

מנהל אגף תכנון תחבורתי במשרד התחבורה, שי קדם ציין כי: "התחרות מהווה הזדמנות לקדם פרויקטים לשיפור המרחב העירוני, על ידי הקצאה מחדש של זכות הדרך. "אנו מזמינים את ראשי הרשויות לקחת חלק בתהליך פורץ דרך, ולהצטרף למגמה העולמית של שדרוג מרכזי הערים באמצעות הפיכת הפירמידה – מהעדפת כלי רכב פרטיים במרכזי הערים, להעדפת הולכי רגל, רוכבי אופניים ותחבורה ציבורית. התהליך יקנה לרשויות המקומית כלים חדשניים וידע מקצועי לתכנון, קידום וביצוע מרחבים טובים, בריאים ובטוחים יותר עבור משתמשי הדרך". 

מנכ"לית המועצה הישראלית לבניה ירוקה הילה ביניש, ציינה כי: "החזון של המועצה הישראלית לבנייה ירוקה הוא ליצור מרחב בנוי איכותי, בריא ונגיש בישראל באחריות כלפי האדם החברה והסביבה. המיזם המשותף עם משרד התחבורה בנושא עידוד תחבורה לא ממונעת בערים, היא דרך נוספת לקדם ולהטמיע ידע וכלים בקרב רשויות מקומיות שיסייעו לייצר מרחבים עירוניים שמעודדים הליכה ומפחיתים את השימוש ברכב הפרטי. אנו רואים במיזם זה הזדמנות חשובה להוביל לראייה הוליסטית ורחבה בנוגע למרחב העירוני".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות