banner
יור ארגון קבלני הצפון אלון רחמיאן // יחצ
יור ארגון קבלני הצפון אלון רחמיאן // יחצ

צפון: עלייה של 44% בהתחלות בנייה בהתחדשות עירונית

על פי נתוני הלמ"ס נרשמה עלייה של 44% בהתחלות הבנייה בהתחדשות עירונית במחוז הצפון בשנה החולפת, לעומת אשתקד. יחד עם זאת, מחוז צפון מהווה רק 2% מהתחלות הבנייה בהתחדשות עירונית

תמונה: יור ארגון קבלני הצפון אלון רחמיאן // יחצ

עלייה של 44% בהתחלות הבנייה של פרויקטים מסוג התחדשות עירונית נרשמה בצפון הארץ בשנה האחרונה, כך עולה מנתוני הלמ"ס, שנותחו על ידי ארגון קבלני הצפון. מאפריל 2018 ועד מרץ 2019 החלו בבנייתן של 216 יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית (תמ"א 38 ופינוי בינוי) במחוז הצפון, לעומת 149 יחידות דיור שהחלו בבנייתן בתקופה המקבילה אשתקד, אפריל 2017 למרץ 2018.

בהשוואה בין מספר התחלות הבנייה בפרויקטי התחדשות עירונית במחוז הצפון בשנה האחרונה לעומת אלו שנרשמו בכלל הארץ מגלים כי הן מהוות שיעור של 2% בלבד. 

בתל אביב החלו בבנייתן של 4,610 יחידות דיור, אחריה מדורג מחוז המרכז עם 1,974 יחידות דיור, מחוז חיפה עם 1,130 יחידות דיור, מחוז הדרום עם 572 יחידות דיור, מחוז ירושלים עם 354 יחידות דיור ואת הרשימה סוגר מחוז הצפון, כאמור עם 216 יחידות דיור.

בחלוקה שבין פרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי (תמ"א 38/1) לבין פרויקטים מסוג הריסה ובנייה מחדש (פינוי בינוי ותמ"א 38/2) עולה כי בשנה האחרונה החלו בצפון הארץ בבניית 25 יחידות דיור בפרויקטים של חיזוק ועיבוי לעומת 191 יחידות דיור בפרויקטים של הריסה ובנייה מחדש.

יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בצפון, אלון רחמיאן ציין כי: "אמנם בשנה האחרונה נרשמה עלייה משמעותית בהתחלות הבנייה של התחדשות עירונית במחוז הצפון ועם זאת זה עדיין לא מספיק. תכליתה העיקרית של תמ"א 38 הייתה חיזוק מבנים באזור השבר הסורי אפריקאי עם דגש על הצפון, צפת, טבריה ובית שאן שם הסיכוי לרעידות אדמה ולהרס בתים הוא מהגבוהים בארץ. אלא שהנתונים מראים שהתחלות הבנייה בכל מחוז הצפון מהוות שיעור של 2% בלבד מכלל התחלות הבנייה בארץ. מיותר לציין כי מדובר בנתון שהוא תעודת עניות לבנייה בצפון. הממשלה לא מעודדת את הקבלנים לבנות, היא מוציאה מכרזים לא כדאיים מבחינה כלכלית או על קרקעות שארוכה הדרך עד שיבשילו לכדי בנייה. נוסף על כך היא זונחת מגזרים רחבים שאינם זכאים לדירות במחיר למשתכן או שלא מעוניינים להמתין 5 שנים ויותר על לדירה. הפתרון במצב זה הוא הגדלת מספר הפרויקטים של התחדשות עירונית על ידי מתן תמריצים ליזמים לבוא ולקדם פרויקטים כאלו בצפון".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות