banner
תוכנית בין ערים הרצליה // נעמה מליס אדריכלים
תוכנית בין ערים הרצליה // נעמה מליס אדריכלים

הרצליה: אושרה להפקדה תוכנית עירוב שימושים הכוללת 1,000 יח"ד

הותמ"ל החליטה לאשר להפקדה תכנית בהרצליה הכוללת 1,100 יחידות דיור, כ-53,000 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר וכן פארק עירוני על שטח של כ-106 דונם, זאת במקום מתקן טיהור שפכים

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) החליטה להפקיד תוכנית עירוב שימושים להקמת מתחם מגורים, תעסוקה ומסחר ופארק עירוני בהרצליה ("בין ערים"). 

התוכנית צפויה לקום במקום מתקן טיהור השפכים, שממוקם בחלק הדרום-מערבי של העיר ובסמוך לשכונת גליל ים הנמצאת בשלבי הקמה. ממינהל התכנון נמסר כי מתקן טיהור השפכים מהווה כיום מטרד עבור השכונות הקיימות והמתוכננות בהרצליה וברמת השרון עתיד וצפוי להתפנות בהתאם להסכם בין הממשלה לעיריית הרצליה. עם פינוי המתקן, הרצליה תחובר לשפד"ן. 

התוכנית, שקודמה ע"י רשות מקרקעי ישראל, כוללת כ-1,100 יחידות דיור, שטחי תעסוקה בשילוב חזיתות מסחריות  בהיקף של כ-53,000 מ"ר לאורך נתיבי איילון. הבינוי המוצע בתוכנית כולל מבנים בגובה של עד 10 קומות בבניה מרקמית השומרת על רצף עירוני ומשתלבת עם הבינוי הקיים כיום. 

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחים עבור מבני ציבור, מסוף תחבורה ציבורית, כיכר עירונית וכן פארק עירוני שישתרע על שטח של כ-106 דונם. הפארק כולל חיבורים למערך השטחים הפתוחים בתכנית וסביבתה וצפוי להוות מוקד פעילות לאזור כולו. בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת חיבור מדרך יבנה ברמת השרון למערב הרצליה באמצעות מעבר עילי מעל דרך 20 ומסילת הרכבת. התוכנית, שנערכה על ידי נעמה מליס אדריכלים, צפויה לייצר רצף אורבאני בין רמת השרון להרצליה, והיא נערכה בשיתוף עם עיריית הרצליה.

יו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר, ציין "לתכנית חשובה זה בהרצליה תפקיד כפול- הן בהגדלת היצע יחידות הדיור בלב מטרופולין תל אביב והן כיוון שהיא משמשת כמנוף הכלכלי המאפשר את ביטול מתקן טיהור שפכים הרצליה והעברתו לשפד"ן, מהלך שיאפשר עליה באיכות החיים של תושבי הרצליה וסביבתה". 

מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברמ"י, רפי אלמליח, ציין כי "מדובר בתוכנית איכותית על שטח מופר אשר התאפשרה כתוצאה משינוי מערך תשתית ארצית. התוכנית כוללת מגורים, תעסוקה, מוסדות ציבור ופארק לרווחת תושבי העיר, ונותנת מענה למצוקת הדיור בלב אזור הביקוש. סמיכותה של התוכנית לשכונה אשר שווקה בהצלחה, תאפשר לצעירי הרצליה והאזור להישאר בעיר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות