משה ליאון // צילום ראובן קפוצ'ינסקי

פורסמו מסמכי המיון המוקדם של הקו הכחול לרכבת הקלה בירושלים

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "הצלחת מכרז ה JNET להארכת הקו האדום והקמת הקו הירוק ממלאה אותנו תקווה ואמונה כי האמון שזכינו בו ילך ויתעצם"

כרמלה קופר 07.04.2020

משה ליאון // צילום ראובן קפוצ'ינסקי

ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה ולעיריית ירושלים, פרסמה היום את מסמכי המיון מוקדם למכרז להרחבה נוספת של פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, באמצעות הקמה של הקו הכחול משכונת רמות בצפון דרך הר חוצבים ושכונת תלפיות ועד לשכונת גילה בדרום. 

הפרויקט, שיבוצע בשיטת  PPP (Public Private Partnership)יכלול מימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. הקו הכחול עתיד להתפרש על פני כ-31 ק"מ, מתוכם 2.5 ק"מ תת קרקעיים בין הרחובות יפו ובר אילן במרכז העיר ו-53 תחנות, ו-3 תחנות תת קרקעיות. 

הפרויקט יכלול הקמת מוסך רכבת קלה חדש (דיפו) בשכונת מלחה שיכיל כ-61 רכבות (122 קרונות). תקופת הזיכיון צפויה לעמוד על 25 שנים כאשר בסיום התקופה, יועבר הפרויקט לידי המדינה. 

עם פתיחת הקו הכחול לתפעול תתפרש רשת הרכבת הקלה בירושלים על פני כ-75 ק"מ ותכלול 8 קווים תפעוליים, מעל 280 קרונות ו-130 תחנות. הרשת כולה צפויה לשרת כ-650 אלף נוסעים ביום. 

החשב הכללי, רוני חזקיהו: " בתקופה זו פועלים משרדי הממשלה ביתר שאת לקדם פרויקטים מחוללי צמיחה, והקו הכחול בירושלים הוא מהמובילים שבהם. פרויקטים נוספים מקודמים במסגרת תכנית 2030 וביניהם פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב ופרויקט המטרו וכן פרויקטי אנרגיה, פרויקטי התפלה  ופסולת אשר יסייעו רבות להשבת המשק הישראלי לכוחו לפני משבר הקורונה".

שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "גם בתקופת המשבר הנוכחית משרד התחבורה פועל במלוא המרץ לשיפור התחבורה הציבורית בישראל, ועידוד הנוסעים לעבור מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית. פיתוח הרכבת הקלה בירושלים באמצעות קידום הקו הכחול הוא נדבך מרכזי בהשגת מטרה זו".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "דווקא בימים אלה אנו גאים לקדם את המכרז לקו הכחול בירושלים. בכך אנו מבצרים את מעמדה של ירושלים כמובילה לאומית בתחום התחבורה הציבורית. הצלחת מכרז ה JNET להארכת הקו האדום והקמת הקו הירוק ממלאה אותנו תקווה ואמונה כי האמון שזכינו בו ילך ויתעצם". 

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות