banner
איתמר בן דוד // צילום: ענבל מרמרי
איתמר בן דוד // צילום: ענבל מרמרי

24,000 דירות למגזר הערבי במשולש: אושרה תוכנית מתאר לכפר קרע

התוכנית מגדילה את השטח לפיתוח בישוב מ-3,100 דונם ל-7,500 דונם וכוללת תוספת של כ-24,000 יחידות דיור אולם  בטרם קידומה נדרש הליך של שינוי לתוכנית המתאר המחוזית במועצה הארצית לתכנון ובניה

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה לאשר את תוכנית המתאר הכוללנית לישוב כפר קרע, מועצה מקומית ערבית במשולש שבוואדי ערה המונה כיום כ-20,000 נפש. אלא שעל מנת לאפשר את קידומה של תוכנית המתאר, נדרש הליך של שינוי לתוכנית המתאר המחוזית (תממ/6) במועצה הארצית לתכנון ובניה. בתוך כך, הוועדה דנה בהתנגדויות שעסקו בהגדלת צפיפות הבניה העתידית, היצע שטחי התעסוקה והמסחר ברמה העירונית הכללית וברמה השכונתית, קביעת שטחים פתוחים ושטחי פארקים עירוניים לפנאי ונופש, ועוד. 

התוכנית כוללת תוספת של כ-24,000 שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה כ-90,000 תושבים. כמו כן, התוכנית מגדילה את השטח לפיתוח בישוב מ-3,100 דונם ל-7,500 דונם ומשלשת את קיבולת יחידות הדיור לכ-24,000 יחידות דיור. התוכנית מתייחסת לכלל שטחו של היישוב, כ-9,500 דונם.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מגדילה את שטחי התעסוקה בכ-500,00 מ"ר, ומוסיפה כ-320,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, 290,000 מ"ר עבור מבני ציבור ושטחים פתוחים. בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת התוויית רשת דרכים עירונית וחיבורה למערכת הדרכים הארצית.

התוכנית קודמה ביוזמת הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה והמשרד לשוויון חברתי ונערכה ע"י צוות תכנון בראשות אדר' עדנה לרמן.  

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, איתמר בן דוד: "מדובר בתוכנית חשובה לפיתוח מתקדם ובר קיימא של כפר קרע. הוועדה נענתה לחלק גדול מההתנגדויות והתוכנית תאפשר איכות חיים לתושבי הישוב בדור הנוכחי ובדורות הבאים. נמשיך ונוביל מפנה חיובי מקיף בתכנון לצרכי החברה הערבית במחוז חיפה בהתאם לתוכנית האסטרטגית למגורים".

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות