banner
הדמיה: משרד יסקי מור סיון אדריכלים בשיתוף ביטמן בן צור אדריכלים
הדמיה: משרד יסקי מור סיון אדריכלים בשיתוף ביטמן בן צור אדריכלים

ירושלים: הופקדה תכנית להקמת שני מגדלים למגורים ותעסוקה

מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי-באבאי ציינה כי: "מדובר בתכנית אשר מבטאת באופן מיטבי את מימוש מדיניות הרכבת הקלה

הדמיה: משרד יסקי מור סיון אדריכלים בשיתוף ביטמן בן צור אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים, החליטה להפקיד את תכנית "מתחם בליליוס" הכוללת הקמת שני מגדלים- מגדל למגורים בן 34 קומות ובו 260 יחידות דיור, חלק מיחידות הדיור יוקצו עבור דיור השכרה ארוכת טווח, ומגדל נוסף בן 30 קומות עבור תעסוקה בהיקף של כ-70,000 מ"ר ומבני ציבור. התכנית משתרעת על שטח של כ-5.7 דונם וממוקמת בסמוך למתחם הכניסה לעיר, במתחם הרחובות יפו ושדרות שז"ר ובצמוד לתחנת הרכבת הקלה תחנת "הטורים". 

התכנית מהווה מימוש הלכה למעשה של מדיניות הוועדה המחוזית לבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה, שמטרתה עידוד בניה אינטנסיבית ומעורבת שימושים לאורך צירים אלה תוך יישום עקרונות בינוי ותמהיל שימושים מגוון. זאת על מנת ליצור רחובות עירוניים פעילים ומגוונים לאורך היממה, תוך עידוד השימוש בתחבורה ציבורית והפחתת השימוש ברכב הפרטי.

הוועדה החליטה על ביטול של מבנה משולב למגורים ומסחר שהוצע בחזית רחוב יפו, וזאת על מנת ליצור כיכר משמעותית כלפי הרחוב לנוכח הגידול המשמעותי של עוצמות הפיתוח בתכנית ובתכניות הסמוכות לה, והצורך במרחבים ציבוריים פתוחים ומזמינים. בנוסף החליטה הוועדה על הגדלת שטח התכנית כך שיכלול ביצוע גשר מעל לשדרות שז"ר המהווה חיבור חשוב בין רחוב יפו, תחנת הרכבת הקלה דרך תחום התכנית ועד למתחם בתי המשפט  העתידי ושכונת משכנות האומה. 

מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי-באבאי ציינה כי: "מדובר בתכנית אשר מבטאת באופן מיטבי את מימוש מדיניות הרכבת הקלה. התכנית במיקום אסטרטגי על ציר יפו שזר, בין שטח הקריה המחוזית לשטח שערי צדק. התכנית אשר מוסיפה מגדל משרדים ומגדל מגורים, מבטיחה שלביות הביצוע את בנייתו של מבנה המשרדים. כמו כן, התכנית מבטיחה חיבור מיטבי של מתחם הפרקליטות ובתי המשפט לכיוון רח יפו, תוך יצירת כיכר עירונית לרווחת הציבור על רחוב יפו".

התכנית יוזמת קבוצת בליליוס, דרורי נדל"ן, אקה נדל"ן ואשטרום,  ונערכה ע"י מתכנן משרד יסקי מור סיון אדריכלים בשיתוף ביטמן בן צור אדריכלים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות