banner
ירושלים // Depositphotos
ירושלים // Depositphotos

אושרה תוכנית "רכס לבן" בירושלים הכוללת קרקע משלימה להתחדשות עירונית

התוכנית כוללת 5,250 יח"ד ואפשרות למימוש 2,662 יחידות דיור חדשות בקרקע משלימה לתוכניות התחדשות עירונית. מינהל התכנון: "הוועדה הכירה בנחיצותה של התוכנית כקרקע משלימה עבור תוכניות התחדשות עירונית, בהיעדר מדיניות ממשלתית המאמצת מנגנוני מימון אחרים שיאפשרו את ישימותן הכלכלית"

ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובניה, בראשות עו"ד שמרית גולן, אישרה היום ברוב קולות את תוכנית "רכס לבן" בירושלים, לאחר שדחתה את העררים שהוגשו בין היתר על ידי המועצה האזורית מטה יהודה והמושב אורה. 

התוכנית כוללת הקמת שכונת מגורים חדשה בהיקף של כ-5,250 יחידות דיור, 300 יחידות דיור מוגן, מלונאות, שטחים ציבוריים, תעסוקה ומסחר וחניון "חנה וסע".

הוועדה קבעה כי תנאי למתן תוקף לתוכנית הוא החלטה סופית בדבר מתן תוקף לתוכנית להפרדה מפלסית. בנוסף קבעה הוועדה כי יוקם צוות מלווה לתוכנית. לצורך כל שלב מימוש הכולל הוצאת היתרי בנייה ליחידות דיור תידרש חוות דעת הצוות המלווה לפיה מוצתה בחינת האפשרות להקצאת מגרשי השלמה במסגרת אותו שלב. כמו כן, הוועדה קבעה על צמצום היקף הבינוי למגדלי התעסוקה שבכניסה לשכונה שבצומת אורה עד 15 קומות. 

בירושלים קיימות היום 2,663 יחידות דיור שמימושן תלוי בקרקע משלימה ב"רכס לבן": מתחם "הנורית" הכולל 926 יחידות דיור, מתחם שטרן 47-65 הכולל 471 יחידות דיור ומתחם שמואל הנביא הכולל 1,090 יחידות דיור. מעבר לכך, התוכנית תסייע להתחדשות השכונות הוותיקות קריית יובל וקריית מנחם. 

במינהל התכנון אומרים כי: "הוועדה הכירה בנחיצותה של התוכנית כקרקע משלימה עבור תוכניות התחדשות עירונית המקודמות בעיר כיום בהיעדר מדיניות ממשלתית המאמצת מנגנוני מימון אחרים שיאפשרו את ישימותן הכלכלית, ולצד זאת, גם בקושי הפרקטי שעשוי להיות לשיווק מלוא יחידות הדיור בכל שלב של מימוש התכנית כקרקע משלימה".  

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות