banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

אושר סופית מתווה לתוכנית "דיור במחיר מופחת"

התוכנית אושרה על ידי שרי האוצר והבינוי והשיכון והיא תחליף את תוכנית "מחיר למשתכן". על פי התוכנית החדשה, תתבצע חלוקה ארצית לשלושה אזורים, בשיטות שיווק שונות

אושרה החלטת מועצת מקרקעי ישראל לשיווק יחידות דיור במחיר מופחת, אשר מחליפה סופית את תוכנית "מחיר למשתכן". לדברי משרד האוצר, ההחלטה תאפשר שיווק של אלפי יחידות ברחבי הארץ בהנחה משמעותית לזכאים.

על פי התוכנית החדשה, תתבצע חלוקה ארצית לשלושה אזורים, בשיטות שיווק שונות. כך למשל, באזורי יוקרה, מקומות בהם מחיר דירה חדשה נקבע על למעלה מ-22 אלף שקל למ"ר (לא כולל מע"מ) הקרקע תשווק בשיטה הישנה, במסגרתה התחרות היא על מחיר הקרקע (ההצעה הגבוהה ביותר זוכה). באזורים אחרים תהיה תחרות על המחיר למ"ר בנוי ובאזורי הפריפריה על גובה תשלום הוצאות הפיתוח. עוד במסגרת התוכנית החדשה, שיווק במסלול דיור במחיר מופחת יבוצע בין השנים 2020 – 2023 וכן, המדינה תוכל לרכוש דירות לדיור הציבורי מהקבלנים ורשויות מקומיות יהיו זכאיות למענקים על קידום ואישור תוכניות. 

במשרד טוענים כי: "השיטה החדשה מעניקה הנחות סבירות ומידתיות לזכאים ומגבירה כדאיות כלכלית כדאיות כלכלית בשיווקי רשות מקרקעי ישראל. כמו כן, צפוי המתווה להביא להגברת השווקים של רשות מקרקעי ישראל ולהאצת שוק הנדל"ן כקטר צמיחה למשק". 

במשרד האוצר ציינו עוד עם קבלת ההחלטה, כי ההחלטה אושרה על ידי שר האוצר, ישראל כ"ץ ושר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן: "בתום דיונים מקצועיים ומקיפים שהתקיימו בין משרד האוצר לבין משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל, משקפת תמהיל נכון לשיווק יחידות דיור במחיר מופחת ביחס לשיווק יחידות דיור בשוק החופשי".

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "המתווה מאוזן מבחינת תמהיל מחיר מופחת ושוק חופשי באופן שיעודד פיתוח ובניה ויגביר כדאיות כלכלית של פרוייקטי בינוי. המתווה צפוי להביא להאצת שוק הנדל"ן ויאפשר לאלפי אנשים לרכוש דירה במחיר נמוך משמעותית".

שר הבינוי והשיכון, ח"כ יעקב ליצמן: "המהלך יאפשר את הגברת השווקים והעצמת ענף הדיור כמנוע צמיחה מרכזי בייחוד בתקופה מורכבת זו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות