"בצפון רוצים לקנות דירות גם תחת אש"
כך לדברי יניב מוזס מחברת במבי מערכות תוכנה: "מרבית רוכשי הדירות אופטימיים והם רוצים לנצל את המבצעים העכשוויים לרכישה"
כך לדברי יניב מוזס מחברת במבי מערכות תוכנה: "מרבית רוכשי הדירות אופטימיים והם רוצים לנצל את המבצעים העכשוויים לרכישה"
בחודש יולי 2024 נמכרו במחוז צפון 559 דירות חדשות (על פי נתוני הלמ"ס) מדובר בנתון שיא של השנים האחרונות. למעשה נתוני מכירת הדירות במחוז צפון עולים בהדרגה מאז נובמבר 2023 ועולים על הביקושים טרום המלחמה. באופן מפתיע בחודשים יוני ויולי נתוני המכירות במחוז צפון עולים גם על נתוני המכירות במחוז חיפה ונשאלת השאלה כיצד ממשיכות להתבצע עסקאות תחת אש?
יניב מוזס, סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת במבי מערכות תוכנה ותושב הצפון מציין כי: "הביקושים לרכישת דירות בצפון לא ירדו למרות מתקפות הטילים ופינוי התושבים, ההפך הוא הנכון, הביקושים גדלים ויזמים מספרים על ביקושים גבוהים לדירות על הנייר ובשלבי הפריסייל גם בימים האחרונים כאשר הצפון נמצא תחת אש".
צפי לעליית מחירים
לשאלתנו מדוע דווקא עכשיו עולים הביקושים לדירות חדשות בצפון, הוא משיב כי: "יש לכך מספר סיבות. הראשונה, מרבית רוכשי הדירות הישראלים הם אופטימיים ומאמינים שאחרי המלחמה מחירי הדירות יעלו והם רוצים לנצל את המבצעים העכשווים לרכישה בעיקר עבור דירות שיושלמו רק בעוד 3 או 4 שנים. לא מדובר רק במשקיעים גם זוגות צעירים וגם משפרי דיור רוצים לשריין לעצמם דירה עתידית במחיר של היום.
"גם נושא הממ"ד מהווה שיקול ומי שגר בדירות ישנות ללא ממ"ד מחפש את ההזדמנות לשדרג את הביטחון האישי והמשפחתי באמצעות רכישת דירה חדשה.
"מה שמאיץ את המגמה הם מבצעי הפריסייל המשולבים בהלוואות קבלן. גופי המימון והבנקים יחד עם היזמים מצאו את המפתח לירידה בביקושים שחווינו כתוצאה מעליית הריבית מאז תחילת שנת 2023 ויצרו פתרון שמאפשר לרוכשים לשריין את מחיר הדירה היום עם הון עצמי נמוך הנע בין 10%-15% ולהתחיל לשלם את המשכנתא רק בצמוד לאכלוס בעוד מספר שנים, על מנת לאפשר את זה הרוכש לוקח הלוואה מהבנק אבל את הריבית משלם היזם".
על פי נתוני במבי דרימס מינואר 2024 ועד יולי 2024 63% מהדירות החדשות שנמכרו בשוק נמכרו בשלבי הפריסייל או במסגרת פרי פריסייל, ולמעשה מבצעי הפריסייל ומבצעי המימון הם שהביאו לזינוק בביקושים.
היזמים מקדימים את היציאה לשיווק
עוד על פי ניתוח שהוא ערך, מסביר מוזס כי כתוצאה מהביקוש לדירות במסגרת מבצעי הפריסייל, היזמים רוצים לנצל את הביקושים בשוק אבל לדבריו, "במקרים רבים הרוכשים מגיעים לפני שיש חומרים שיווקיים או אמצעי המחשה, לפני שיש משרד מכירות ובוודאי לפני שיש דירה לדוגמא. בימים של התקפות טילים בלתי פוסקות לעיתים המשרדים סגורים אך עדיין יש רוכשים שמתקשרים לברר פרטים על פרויקטים חדשים. על מנת לסייע ליזמים במכירות מרחוק בימים אלו פיתחנו את מערכת דרימס פריסייל המאפשרת לייצר תוך מספר ימים אמצעי המחשה דיגיטליים לפרויקט ולסביבתו, לבצע הרשמה ראשונית דרך המערכת ולייצר אירוע מכירות און ליין. לאחר שהפריסייל מסתיים היזם יכול להשקיע בהשלמת אמצעי ההמחשה ובניית מערכת דרימס מלאה, שמאפשרת לבחון את תוכניות הדירה, המפרט המוצע, המחיר, תוכניות הפרויקט כולו , סיור וירטואלי ועוד.
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן