banner
הדמייה חריש דרום // יחיאל קורן אדריכלים / אתוס אדריכלות
הדמייה חריש דרום // יחיאל קורן אדריכלים / אתוס אדריכלות

חריש: אושרה להפקדה תוכנית הכוללת 1,430 יחידות דיור

המועצה הארצית אישרה להפקדה תוכנית לרובע חדש, המקודמת על שטח הרחבה ואשר כוללת 1,430 יחידות דיור ולמעלה מ- 330 אלף מטר לתעסוקה

 

המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה להפקיד תכנית להרחבת שטח הפיתוח של העיר החדשה חריש.  במשרד הבינוי והשיכון הביעו שביעות רצון מההחלטה, ואמרו כי: "החלטה זו מהווה לא רק צעד חשוב נוסף להתפתחותה של חריש והבטחת המשך תנופת פיתוחה, אלא גם ציון דרך והוכחה לכך שגם המועצה הארצית רואה בחריש עיר משמעותית שמקבלת תנופה במרחב".

התכנית לרובע החדש מקודמת על שטח הרחבה הכולל 1,430 יחידות דיור וכן למעלה מ- 330 אלף מטר תעסוקה. ממשרד הבינוי והשיכון נמסר עוד כי ההתכנית כוללת מרכיבים תכנוניים חדשים ומתקדמים ובהם עירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה "תוך הקפדה על איכות החיים של תושבי הרובע. כמו כן, הוקפד על חשיבה תכנונית הכוללת שימוש נרחב ואיכותי של שירותי תחבורה ציבורית לתושבים ולמבקרים בשכונה". התכנית הוכנה על ידי משרד "קורין אדריכלים" ביוזמה והנחייה של האדריכלית הראשית של משרד הבינוי והשיכון,  אדר' ורד סולומון – ממן.

ורד סלומון ממן // צילום: ששון תירם
ורד סלומון ממן // צילום: ששון תירם

ורד סולומון ממן, האדריכלית הראשית של המשרד: "הרובע החדש מתוכנן כרובע עירוני מעורב שימושים, המעודד הליכתיות ושימוש בתחבורה לא ממונעת כמו קורקינטים ואופניים, כי הוא מאוד שטוח ביחס לגבעות של חריש . לתושבי שכונת 'בצוותא' החדשה , המוקמת בסמוך לרובע בימים אלו על בסיס רעיון השיתופיות , הרובע החדש שכולל מקומות תעסוקה רבים יהיה כמו לגור על יד תל אביב ובלי הפקקים של תל אביב. רק לאחרונה חזרנו מכנס בינלאומי באוסלו שבנורבגיה שעסק בעתיד הערים בעולם URBAN FUTURE  וסיירנו בשכונות חדשות שמוקמות שם בדיוק על אותו בסיס – של מגורים לצד משרדי תעסוקה, ומסחר מתחת לבתים וברחבי השכונה. נפלא יהיה לראות גם את השכונות החדשות שלנו מייצרות גיוון בשימושים כמו גם באדריכלות ובצורות הבינוי. אני תקווה שהשכונה תיבנה כבר בשנים הקרובות ותהיה דוגמה ומופת לעירוניות טובה ".

בחריש מתגוררים כיום 13 אלף תושבים והיא צפויה להגיע ליעד אוכלוסייה של 100 אלף תושבים ויותר מכך.

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות