banner
איתמר בן דוד רועי לוי חיים פייגלין //פוטו חנין גנה
איתמר בן דוד רועי לוי חיים פייגלין //פוטו חנין גנה

יו"ר הוועדה המחוזית חיפה: "העתיד בחיפה יפה וגם ההווה לא רע, יש עדיין מה לשפר"

כך אמר איתמר בן דוד בכנס התאחדות בוני הארץ, במהלכו נשמעה ביקורת כלפי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה מצד הקבלנים: "אני קורא לראש עיריית חיפה וליו"ר הוועדה המקומית לחשב מסלול מחדש. אם לא יינתנו לקבלנים זכויות מספקות, מחירי הדיור ירקיעו שחקים, יהיה בלתי נסבל לגור בעיר"

כרמלה קופר 06.06.2021

"העתיד בחיפה יפה מאוד ואני חושב שגם ההווה לא רע. נעשים הרבה דברים בתחום הבנייה בעיר חיפה וגם במחוז, נעשות פעולות בקני מידה שונים. השבוע פורסם דוח מינהל התכנון שהראה כי מחוז חיפה נמצא בראש המדדים הכמותיים של אישורי תוכניות, זמן הטיפול שלנו בבקשות מצוין – כשנתיים בממוצע לאישור תוכנית אבל כמעט כל התוכניות מאושרות בתוך 18 חודשים. אנחנו משקיעים בתוכניות כוללניות, מצליחים לייצר התחדשות עירונית בפריפריה ועוד. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז וכל הזמן מנסים לייצר עוד ועוד תוכניות. כמובן שיש עדיין מה לשפר בוועדה המחוזית וגם במקומית ואנחנו מכוונים לשם", כך אמר איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה המחוזית חיפה בכנס התאחדות בוני הארץ. 

חיים פייגלין, יו"ר ארגון קבלני מחוז חיפה וסגן נשיא התאחדות בוני הארץ, מתח ביקורת על הוועדה המקומית, ואמר: "ניתן לומר שהוועדה המחוזית חיפה מתפקדת כראוי, מאושרות תוכניות גדולות והשיח מול הוועדה המחוזית תקין. מנגד, מול הוועדה המקומית חיפה התמונה מעט שונה. התקשורת שלה מול היזמים לוקה בחסר, וכך גם תפקוד הוועדה בתחום היתרי הבנייה ואישור תוכניות. יש הרבה יזמים  שמעוניינים לבנות בחיפה, אך לא מתאפשר להם, וחבל". 

מיכאל אלפר, יו"ר הוועדה המקומית חיפה, טען כי: "מדיניות ראש העיר והחזון שלה זה בינוי בעיקר בשכונות החוף, איפה שיש פוטנציאל להתחדשות. היא לא מאשרת אוסף יזמויות שנוצרו כתוצאות מיכולת היזם להחתים דיירים, אלא רק מתחמים שלמים של התחדשות עירונית שנותנים פתרונות לצרכי ציבור. אישרנו את תוכנית חפ 2000 שיוצרת מסגרת ברורה ליזמים ושמאפשרת קבלת החלטות, אישרנו מסמך מדיניות לתמ"א 38 שמייצר ודאות גם אם היא לא טובה ליזמים בחלק מהאזורים, הוא מאפשר ודאות ליזמים ולנו להתמודד עם התנגדויות. לפי דוח מנהל התכנון יש 269 אתרי בנייה פעילים בעיר, ב-2020 הוצאנו 30% יותר היתרים מב-2019, וחיפה היא שיאנית בתמ"א 38/2. עשינו שינויים מרחיקי לכת בוועדה המקומית והם נושאים פרי".

פייגלין סיכם את הכנס ואמר, כי "אוכלוסיית ישראל הכפילה עצמה בעשורים האחרונים מ-4.5 מיליון תושבים ליותר מ-9 מיליון כיום, והיא הולכת להכפיל את עצמה שוב מ-9 מיליון ל-18 מיליון בעשורים הבאים. זאת תהיה דרמה של ממש ואופרה לגמרי אחרת. צריך לבנות כ-3 מיליון דירות בארץ כדי לעמוד ביעדים האסטרטגיים של הממשלה ובגידול הדמוגרפי, ואם לא יינתנו לקבלנים זכויות מספקות וכלים בעיקר בתחום המגורים, מחירי הדיור ירקיעו שחקים. אנו רואים זאת כבר כיום במחירי הקרקעות המאמירים והולכים במכרזי רמ"י. אם המגמה תמשיך גם בחיפה, יהיה בלתי נסבל לגור בעיר, זוגות צעירים לא יצליחו למצוא את עתידם בעיר וינטשו. לאור זאת אני קורא לראש עיריית חיפה וליו"ר הוועדה המקומית בה לחשב מסלול מחדש ולאפשר לקבלנים את כל הכלים האפשריים כדי לבנות בצורה מועצמת יותר בעיר חיפה. אני מקווה לשיתוף פעולה טוב יותר בין הקבלנים למנגנוני התכנון והבנייה בעיר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות