banner
מימין: יקי אמסלם, עינת גנון, רון ברנט // צילום: מיכל מסינג
מימין: יקי אמסלם, עינת גנון, רון ברנט // צילום: מיכל מסינג

"נצא לתכנון אינטנסיבי של יח"ד לאורך תוואי הרכבת הקלה"

כך אמרה עינת גנון בוועידת ההתחדשות העירונית שנערכה היום בירושלים, והוסיפה כי "המדינה תכניס את היד לכיס", במטרה לקדם תכנית אסטרטגית להתחדשות עירונית

תמונה: מימין: יקי אמסלם, עינת גנון, רון ברנט // צילום: מיכל מסינג

סמנכ"לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עינת גנון, אמרה היום בוועידת התחדשות עירונית שערך מרכז הבנייה הישראלי בירושלים, כי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מתכננת לצאת למהלך של העצמת זכויות בנייה לאורך תוואי הרכבת הקלה, באופן הדומה למדינות רבות בעולם.

על-פי התכנית, עתיד לצאת מכרז תכנון לאורכם של שלושה מקווי הרכבת. צוות התכנון יבחן את התנאים בשטח, ויקבע עקרונות להעצמת זכויות הבנייה כמו גם לעירוב השימושים, כשהמטרה היא יצירת מרחב עירוני אינטנסיבי פעיל: "זוהי משימה שאנו עומלים עליה כעת, ונצטרך שיתוף פעולה עם משרד התחבורה ועם שאר עמיתינו", אמרה גנון.

850 אלף יח"ד בהתחדשות עירונית
עוד הוסיפה גנון כי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שוקדת בימים אלה על תכנית אסטרטגית לאומית להתחדשות עירונית, אשר תוגש בשנה הקרובה: "התכנית תכלול מרכיבים רבים, ואין לי ספק שנעמוד ביעדים שהוגדרו על-ידי הממשלה לשנת 2040, לפיהם שליש מיחידות הדיור החדשות שתיבנינה, 850 אלף במספר, תהיינה במסגרת של התחדשות עירונית. כבר היום, יש לנו 120 אלף יחידות דיור הנמצאות בתכנון בשלבים שונים. זוהי משימה שמצריכה הרבה חשיבה יצירתית, ושותפות של הרבה מאוד אנשים. המדינה תכניס את היד לכיס כדי לקדם את זה" אמרה גנון.

גנון ציינה גם כי: "בתוך חצי שנה, הכנסנו לותמ"ל 9 תכניות של פינוי בינוי, חלקן גם תכניות של יזמים פרטיים ולא רק של המדינה או של הרשויות. סך הכל הועברו 22 אלך יחידות דיור לאישור מואץ בותמ"ל, ואנו שמחים שאנשי הותמ"ל נותנים רוח גבית נהדרת. מגוון מסלולי האישור הסטטוטורי מאיץ את התהליכים בוועדות האחרות, לרבות בוועדות המחוזיות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות