banner
מפגש תושבים // עיריית רחובות
מפגש תושבים // עיריית רחובות

בשורות מהעיר רחובות: 70% ממקבצי הדיירים בקריית משה בחרו יזמים

23 מקבצים מתוך 33 מקבצים בשכונה בחרו ביזמים ובקרוב לשליש ממקבצי השכונה חתמו על הסכמים מלאים עם היזמים לפחות 80% מהדיירים. ראש העיר, רחמים מלול: תוכנית מורכבת אבל אפשרית – אני קורא לתושבים לבוא למינהלת ולחתום

הלא יאמן יכול לפעמים לקרות: אחרי שנים ארוכות שבהן מקדם ראש העיר רחובות, רחמים  מלול את מתחם ההתחדשות העירונית הגדול במדינה ואחרי לא מעט אתגרים שהכניסו לתמונה מאכערים ונטעו חוסר אמון מצד התושבים – מתברר שהתמדה והנחישות משתלמות, לאחר שכ-70% ממקבצי הדיירים בשכונת קריית משה בחרו יזמים לביצוע הפרויקט ובכשליש ממקבצי השכונה חתמו על הסכמים מלאים עם יזמים  לפחות 80% מהדיירים. 

בעירייה מבהירים כי "תוכנית ההתחדשות העירונית בקריית משה מותנית בהתארגנות הדיירים" אולם מציינים כי הם מלווים את ההתארגנות למען הצלחת הפרויקט: "לשם כך הוקמה מינהלת ההתחדשות העירונית אשר מלווה אותם בתהליך. במינהלת קוראים ל30% מהדיירים במקבצים הנותרים להגיע ולקבל סיוע בקידום התהליך". רחמים מלול, ראש העיר, אומר כי: "אני קורא לתושבי השכונה שטרם בחרו יזם – בואו למינהלת לקבל ייעוץ וליווי על מנת שנוכל לקדם את התהליך בהקדם האפשרי לטובתכם".
כזכור, מאז אושרה תכנית ההתחדשות העירונית בסוף שנת 2019, פועלת מינהלת ההתחדשות העירונית בקריית משה יחד עם תושבי השכונה לקידום ולמימוש התוכנית הגדולה בארץ להתחדשות עירונית.

נכון להיום, 23 מקבצים מתוך 33 מקבצים בשכונה בחרו ביזמים, וכאמור בקרוב לשליש ממקבצי השכונה לפחות 80% מהדיירים חתמו על הסכמים מלאים עם יזמים. "השאיפה היא שעד לחתימה על הסכם הגג תימשך ההתארגנות כך שרוב רובה של השכונה יהיה מוכן להתחלת התהליכים להם כולם מצפים בקוצר רוח ושניתן יהיה להגיש במהירות האפשרית בקשות להיתר בנייה בכל מקבץ ומקבץ", אומרים בעירייה. 

בתוך כך, הוקמה נציגות דיירים הפועלת בהתנדבות, עומדת לרשות התושבים ומייצגת אותם בליווי של חברי מועצת העיר גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית ושאול צגהון, מחזיק תיק שכונות, זאת מול העיריה ומשרד הבינוי והשיכון. "הנציגות דואגת להעלות סוגיות גם בתחום ההתחדשות העירונית וגם סוגיות הקשורות בחיי היום יום. שיפור איכות החיים בתקופת הביניים (באמצעות טיפול בתשתיות ביוב, גגות והגברת הניקיון בשכונה) מסייע גם הוא לתהליכי ההתחדשות בשכונה ומאפשר לתושבים להפנות את תשומת ליבם לקידום המסיבי של ההתחדשות העירונית במקבצים שלהם", כך מסבירים בעירייה את אחד מהמפתחות להצלחת התהליך.

רחמים מלול // צילום אלירן אביטל | אילוסטרציה // מגדילים
רחמים מלול // צילום אלירן אביטל | אילוסטרציה // מגדילים

רחמים מלול, ראש העיר, אומר כי: "פרויקט ההתחדשות העירונית בקריית משה הוא מורכב אך בהחלט אפשרי, ואנו עושים הכל לקדם אותו מדי יום, בכל דרך אפשרית. במקביל לקידום התהליכים מול רשויות המדינה במישור התכנון ולקראת הסכם הגג, מינהלת ההתחדשות העירונית פועלת לסייע לדיירים לקדם את התהליך מצידם. ההתקדמות שהושגה עד כה משמעותית ביותר, בזכות שיתוף הפעולה של התושבים ונציגות הדיירים המסורה, ובזכות הליווי של מינהלת ההתחדשות העירונית בקריית משה עם הכלים שברשותה. אני קורא לתושבי השכונה שטרם בחרו יזם – בואו למינהלת לקבל ייעוץ וליווי על מנת שנוכל לקדם את התהליך בהקדם האפשרי לטובתכם".

גיא צור // רמי זרגנר
גיא צור // רמי זרגנר

חבר המועצה גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית: "המספרים המרשימים מוכיחים כי שיתוף הפעולה העמוק בין העירייה לתושבים והבעת האמון בחזון העירייה ובפעילות המינהלת מביאים כבר עתה תוצאות. שכונת קריית משה, היא נכס אסטרטגי בעיר רחובות. יחד ביישום תכנית ההתחדשות העירונית בשכונה, היא תשנה את פניה ותהפוך לדוגמא לא רק בעירנו אלא בכל רחבי המדינה להתחדשות עירונית חברתית".

ד"ר אור גולדפרב, ראש מינהלת התחדשות עירונית קריית משה: "המינהלת פועלת למיצוי הזכויות של תושבי קריית משה והיא מלווה אותם כבר למעלה משלוש שנים. המינהלת פועלת להבטחת תקינות התהליכים שמטרתם להגיע להסכמים שיבטיחו את הזכויות של התושבים ויבטיחו הגנה על הנכסים שלהם. המינהלת נמצאת לרשותם של התושבים בכל שאלה ובכל עניין, היא מלווה את הפעילות והמאמצים הרבים של הנציגים ושל התושבים לטובת קידום הפרויקט וגאה בהישגים אליהם הגיעו תושבי קריית משה עד היום". עוד נמסר כי: "המינהלת נמצאת לצידם של התושבים בקידום התהליכים המסודרים ומעוררי ההשראה של נציגויות חזקות ומאוחדות שפועלות להעביר את הידע לתושבים, מקדמות תהליכים תחרותיים מול יזמים, ויוזמות אסיפות דיירים לבחירת יזמים. במתחמים בהם פעלו יזמים בעבר ושהגיעו ל-50% חתימות, יתר הדיירים מתארגנים ולוקחים עורך דין שייצג אותם ויבדוק את ההסכמים הקיימים לפי המלצות המינהלת".

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות