banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

רכסים: אושרו 2,300 יח"ד, מתוכן 1,500 בהתחדשות עירונית

הוועדה המחוזית חיפה אישרה את תוכנית המתאר ליישוב רכסים הכוללת תוספת של כ-2,300 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 35,000 תושבים. התוכנית כוללת תוספת של כ- 1,500 יח"ד בהתחדשות עירונית

אילוסטרציה // Depositphotos

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה את תוכנית המתאר ליישוב רכסים שנמצא מדרום-מזרח לחיפה. התוכנית מציעה תשתית תכנונית לגידול אוכלוסיית היישוב מכ-12,000 תושבים כיום עד לכ-35,000 תושבים בעתיד, תוך התייחסות לצרכים המיוחדים של אוכלוסייתה. מדובר בתוכנית מתאר מפורטת לכלל הישוב שניתן מכוחה להוציא היתרי בניה. 

התוכנית כוללת תוספת של כ-2,300 יחידות דיור, 855 בבנייה חדשה וכ-1,500 בהתחדשות עירונית בשכונה גבעה א'. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה תוספת של שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-25,000 מ"ר. נתונים אלו אינם כוללים את התוכנית המאושרת לגבעת הפרסה הכוללת כ-1,900 יחידות דיור ו-55,000 מ"ר למסחר ותעסוקה, וכן את תוכנית שכונת רסקו המופקדת הכוללת 455 יחידות דיור. 

 ממינהל התכנון נמסר עוד כי התוכנית כוללת הוראות להתחדשות עירונית, לעיבוי וציפוף מבוקרים ולהסדרת הבינוי בתחום הישוב הקיים, "ונותנת מענה לצרכים במוסדות ציבור ובשטחים פתוחים ולפיתוח המערכת התחבורתית והתשתיות העירוניות בהתאם לגידול באוכלוסיית הישוב. בנוסף התכנית נותנת דגש לחיבורה של רכסים לשרונה החדשה שאושרה במזרח ואפשרה את קידום אזור התעסוקה בתווך שבין הגבעות". 

מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "התוכנית תיתן מענה לצרכי הדיור במגזר החרדי במרקם הבנוי והוותיק ביישוב. כמו כן, התכנית מעודדת התחדשות עירונית ומוסיפה זכויות בניה בחלק מהאזורים של היישוב שלא תוכננו בעבר בהתאם לאופייה הייחודי של אוכלוסייה זו". 

המועצה המקומית רכסים היא יישוב עירוני הממוקם בגבעות האלונים שבין צומת יגור וצומת העמקים, בעל צביון חרדי ומונה כיום כ-12,000 תושבים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות