banner
יהודה הרציג // יח"צ
יהודה הרציג // יח"צ

התחדשות עירונית כהזדמנות כלכלית לדיירים הוותיקים

"התחדשות עירונית מסייעת למיצוי הפוטנציאל הכלכלי של הנכס המשפחתי הוותיק ומשביחה אותו"

תמונה: יהודה הרציג // יח"צ

מאת: יהודה הרציג

אחד המסרים  החשובים ביותר שאותו אנחנו מעבירים לדיירים בפרוייקט של התחדשות עירונית בטרם התחלת הביצוע, הינו שמעבר להתחדשות העירונית גרידא, מדובר מבחינתם בהזדמנות להשביח באופן משמעותי את הנכס המשפחתי המקורי שהינו, בפועל, חלקת אדמה צנועה המהווה חלק יחסי קטן מהמגרש שעליו נבנה הבניין המקורי לפני עשרות רבות של שנים. ההתחדשות העירונית מסייעת למיצוי הפוטנציאל הכלכלי של הנכס המשפחתי הוותיק ומשביחה אותו, זאת בלי שהדיירים הוותיקים יצטרכו להוסיף אפילו אגורה אחת לרפואה.

האנשים שגרים בדירה צנועה הם האתגר שלנו
דיירי ההתחדשות העירונית הוותיקים הינם אנשי עמל מבוגרים יחסית, לעיתים קרובות דור שני או שלישי באותו בניין ובאותה דירה, בה בילו את כל שנות חייהם, זאת לאחר אבותיהם רכשו, לאחר שחסכו גרוש לגרוש דירה צנועה, המכילה במקרים רבים לא יותר מסלון קטנטן וחדר שינה שבקושי ניתן לדחוס אליו מיטה זוגית, הול המשמש לפינת אוכל ומטבחון "כמו פעם", עם פריג'ידר מקרטע, תנור להבות חלוד ומשטח עבודה זעיר, שבקושי ניתן להניח עליו קרש חיתוך, עם בוידעם עתיק, מרצפות 20 על 20, פה ושם גם מרפסת סגורה עם תריסים חורקים וכבל משיכה קרוע, דלתות נסורת שהצבע עליהן דהה בערוב השנים וחדר אמבטיה מעובש, המשמש גם כשירותים ועמדת מכונת כביסה.

ואנשים אלה, מלח הארץ, הם האתגר הגדול שלנו. אנחנו מובילים אותם בכל התהליך המורכב, החל משלב ההיכרות הראשונית ולמידת הצרכים, המאווים וגם החששות והחרדות הכל כך מובנות מהשינוי הגדול. אחר כך משתפים אותם בתהליכי קבלת האישורים מהעיריה, מכירים להם את הצוות המלווה, האדריכל, עורך הדין, המהנדס הקונסטרוקטור, מנהל העבודה, אנשי המקצוע. נותנים להם אפשרות לתכנן את דירת החלומות שלהם. מסבירים להם מראש אילו פתרונות של דירה חלופית יש עבורם במהלך בשלבי הבנייה ועוד.

שדרוג כלכלי לנכס
מה שלא פחות חשוב: אנחנו גם מסבירים להם את משמעות התהליך של התחדשות עירונית לא רק בבניין הפרטי שלהם, אלא בכל שכונת המגורים. שהרי ידוע לכל שאחרי שבניין אחד באותו שכונה מתחיל בתהליך תמ"א, מיד אחריו, כפטריות לאחר הגשם, מתחיל תהליך התחדשות כולל של עוד ועוד בניינים, זאת עד שמראה השכונה משתנה עד לבלי היכר, הן חזות הבניינים המודרניים והמהוקצעים והן אוכלוסיה חדשה, חזקה וצעירה, שמשתלבת עם התושבים הותיקים, ומעניקה לשכונה מתפוררת במקור, הרבה דם חדש, הרבה אנרגיה והרבה חוסן ועוצמה.

השילוב של כל אלה, מעניק  כמובן לנכס שדרוג כלכלי כפול ומכופל, הן בגודל הדירה עצמה וחידוש הבניין המקורי, והן בהתחדשות הכוללת של השכונה, מה שהופך את ההתחדשות העירונית, מבחינת הדייר הבודד, לעסקה כלכלית חלומית שהסבים והאבות שרכשו את הדירה המקורית בוודאי יוכלו להיות גאים בה!

הכותב הינו יזם נדל"ן המתמחה בהתחדשות עירונית בעלי קבוצת "הרציג נדל"ן"

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות