banner
הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים
הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

אור יהודה: הותמ"ל אישרה 808 יח"ד בפינוי בינוי

הותמ"ל אישרה תכנית פינוי בינוי במתחם "הסביון" באור יהודה, הכוללת 808 יחידות דיור, מתוכן 106 דירות קטנות. מתכננת הותמ"ל, דקלה פרסיקו: "למרות משבר הקורונה שאנו נמצאים בעיצומו, ברור לנו שאסור להקפיא את משק הדיור"

הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) אישרה תכנית להתחדשות עירונית במתחם "סביון" באור יהודה.  

התכנית משתרעת על שטח של 29 דונם, וממוקמת מדרום לצומת סביון, בשכונת קריית גיורא שהינה שכונה ותיקה בעלת נגישות תחבורתית לקו הסגול העתידי של הרכבת הקלה. 

התכנית שקודמה במסגרת מסלול פינוי-בינוי, כוללת 808 יחידות דיור, שייבנו בשמונה מבני מגורים משולבים מסחר בגובה של עד 18 קומות. במתחם מצויים כיום תשעה מבנים, במצב פיזי ותחזוקתי ירוד ובהם 184 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרוייקט החדש. תמהיל הדירות בתוכנית מגוון וכולל דירות קטנות ודירות גדולות ובכך מאפשר לאוכלוסייה הקיימת ולאוכלוסייה חדשה ומגוונת להוות חלק מהשכונה. 

מלבד יחידות הדיור, התוכנית כוללת 12,000 מ"ר עבור מבני ציבור לרווחת התושבים הן במגרשים נפרדים והן בקומות הקרקע של בנייני המגורים וכן עיבוי שטחי ציבור קיימים. כמו כן, במסגרת התכנית יוקם שטח ציבורי פתוח, בסמוך לפארק קנדה העירוני, אשר יאפשר חיבור להולכי רגל, בין ציר הרכבת הקלה וכביש 461, אל תוך השכונה והעיר. התכנית קודמה ע"י י.ח.דמרי, בשיתוף עיריית אור יהודה ובאמצעות מילוסלבסקי  אדריכלים. 

הדמיה: מילוסלבסקי  אדריכלים
הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

"התכנון נעשה תוך שיתוף ועבודה שוטפת מול נציגות דיירים פעילה. תכנון המתחם נערך תוך התייחסות למערך התחבורה הציבורית באזור, הכולל את הקו הסגול של הרכבת הקלה ונתיב 'מהיר לעיר', זאת בראיית פני עתיד וחשיבות ההסתמכות על תחבורה ציבורית", מציינים במינהל התכנון.

מתכננת הותמ"ל, דקלה פרסיקו, אומרת כי: "למרות משבר הקורונה שאנו נמצאים בעיצומו, ברור לנו שאסור להקפיא את משק הדיור ועלינו להמשיך ולקדם תכניות למגורים ככל הניתן. הותמ"ל התכנסה היום לישיבה ראשונה על גבי ממשק של חיבור מרחוק ואישרה תכנית חשובה להתחדשות עירונית באור יהודה. התכנית במתחם הסביון מהווה הזדמנות לדיירים המתגוררים במתחם לחידוש המצב הקיים בשכונה. התכנית קודמה בשיתוף פעולה עם הדיירים והרשות המקומית, תוך הקפדה על מתן פתרונות לכלל הסוגיות באופן שיאפשר את מימושה בשנים הקרובות". 

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, אמר כי: "אור יהודה היא אחת מהערים הנמצאות במוקד הפעילות של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עם תכנון בהיקף של למעלה מ- 10 מיליון שקלים, ופעילות יזמים ענפה. זוהי התכנית השנייה המאושרת בותמ"ל, דבר שמאפשר הוצאה לפועל של התחדשות עירונית בהיקף מאסיבי בעיר. התכנית שאושרה מתבססת על תכנית האב לשכונת קריית גיורא, אשר הוכנה במימון הרשות הממשלתית ואושרה בשנה שעברה. זהו צעד נוסף ומשמעותי בדרכה של אור יהודה להפוך לעיר מתחדשת, בעלת סביבת מגורים בטוחה וממוגנת יותר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות