banner
צילום: משרד הבינוי והשיכון
צילום: משרד הבינוי והשיכון

לראשונה: מכללה ממשלתית לניהול פרויקטים לפיתוח תשתיות שכונות מגורים

המכללה של משרד הבינוי והשיכון, בשיתוף הקרייה האקדמית אונו, תכשיר מהנדסים המנהלים פרויקטים ממשלתיים

צילום: משרד הבינוי והשיכון

מעל ל-120 מהנדסים ומהנדסות יוכשרו בפיילוט המחזור הראשון שיפתח החודש, בהשתתפות כ- 45 מהנדסים, למשך כשמונה חודשים, בהיקף של 250 שעות לימוד. הלימודים יכלולו ניהול תקציב, חקיקה רלוונטית, תקנים מקצועיים ועוד, כאשר המהנדסים יוכשרו על ידי משרד הבינוי והשיכון כמנהלי פרויקטים ומפקחים המתמחים בפיתוח תשתיות לשכונות מגורים בארץ. בשלב הראשון יתקיימו שלושה מחזורים של קורסים, עם אופציה לשלושה מחזורי קורסים נוספים.

מעל ל- 120 סטודנטים ייכללו בפיילוט, שעלותו  כ-17,900 שקל עבור כל סטודנט. מחצית מהסטודנטים הינם עובדי משרד הבינוי והשיכון והשאר עובדי מיקור חוץ בעלי זיקה לפרויקטים שהמשרד מבצע. בחודשיים הקרובים גורמי המקצוע במשרד ייבנו קריטריונים לבחירת עובדי המשרד אשר ילמדו במכללה. לצורך קבלתם, הופחתו דרישות הסף, כך שמהנדס בעל ניסיון ביצועי מופחת יוכל לעבור הכשרה, זאת לטענת המשרד במטרה לספק  מענה לחוסר במהנדסים בענף בעלי ניסיון מתאים.

צילום: משרד הבינוי והשיכון
צילום: משרד הבינוי והשיכון

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "לצד קידום הפרופסיונאליות בתחום הבניה, מטרתנו כמשרד הבינוי והשיכון היא גם לייעל את הענף, תוך שיפור איכות הבניה לצד זירוז לוחות הזמנים וצמצום עלויות הבניה. זהו רווח של כל הצדדים, לקבלנים וליזמים ובעיקר עבור רוכשי הדירות".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, בנימין דרייפוס: "הקמת המכללה מהווה צעד נוסף בהסדרת ענף הבנייה, שמוביל המשרד, כאשר לראשונה מושם דגש על התפקיד הקריטי של מנהלי העבודה ומשמעותם הרבה באתרי הבנייה. באמצעות המכללה ניצור הסדרה והאחדה של סטנדרטים וקריטריונים, שתתרום בתורה להצעדת הענף קדימה."

 ד"ר חיים זיכרמן, ראש בית הספר לנדל"ן הקריה האקדמית אונו: " בית הספר לנדל"ן מביא בשורה גדולה לשוק הנדל"ן הישראלי. עולם היזמות והבניה הופך עם השנים למורכב יותר, טכנולוגי יותר, ואנו רואים שליחות בהסדרת הידע המקצועי ובהנחלתו לדור הבא של בוני הארץ. הפעלת מכללת מפלסים מהווה נדבך חשוב ומשלים במשימה הזו".

גדי מארק, סמנכ"ל בכיר הנדסה ופיתוח במשרד הבינוי והשיכון: "אנו שמחים להוציא לפועל את הפיילוט החדשני שלנו להכשרת מנהלי פרויקטים לפיתוח תשתיות בשכונות מגורים. לאחר עבודה רבה ובזכות שיתוף פעולה של כל גורמי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון ובדחיפה רבה של השרה והמנכ"ל, אני סמוך ובטוח כי מכללה זו תקדם ותכשיר מנהלי פרויקטים מצוינים עם בצורה מקצועית שמיד בתחילתה תחסוך מיליוני שקלים למשק בכל שנה ושנה. אני מאחל הצלחה למהנדסים אשר מתחילים הכשרה זו."

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות