banner
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור

מינהל התכנון: בשנת 2020 אושרו כ-35,500 יח"ד בהתחדשות עירונית

שר הפנים, אריה דרעי: "מינהל התכנון חזר למקום הטבעי שלו. המשימה המרכזית שלנו גם בשנה הבאה היא להגיע ליעד הממשלה של 30% יחידות דיור בהתחדשות עירונית"

מינהל התכנון פרסם היום את נתוני שנת 2020, מהם עולה כי אושרו כ-95,200 יחידות דיור, מתוכן כ-32,000 יחידות דיור בותמ"ל, זאת כאשר היעד הממשלתי עמד על 105,000 יחידות דיור. כ-35,500 יחידות דיור אושרו במסגרת התחדשות עירונית. 

כזכור בחודש אפריל 2020 הצהירה מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר כי המינהל לא יעמוד ביעדי התכנון. "המשבר עלול להביא לצמצום משמעותי של היצע הדיור, לפגיעה ביזמים ולהכניס למיתון את שוק הנדל"ן", אמרה דאז זילבר אולם כעת, זמן הצגת תוצאות המינהל בסיכום השנה, הדברים נשמעים קצת אחרת. "על אף משבר הקורונה והיעדר תקציב, מינהל התכנון הציג חוסן מרשים ויכולת לעבוד גם בשנה מאתגרת זו", אומרת זילבר עם פרסום הנתונים השנתיים. 

עוד על פי הנתונים במחוז דרום אושרו כ-18,100 יחידות דיור, במחוז חיפה אושרו כ-12,700 יחידות דיור, במחוז צפון אושרו כ-11,800 יחידות דיור, במחוז ירושלים אושרו כ-7,600 יחידות דיור, במחוז מרכז אושרו כ-6,800 יחידות דיור ובמחוז תל אביב אושרו כ-6,000 יחידות דיור. 

עוד מציין המינהל את קידום תוכנית המטרו השנויה במחלוקת ותוכניות נוספות לרכבות קלות. בתוך כך, מציינים במינהל את התוכניות להתחדשות עירונית שקודמו השנה, ביניהן בבנימינה ובלוד וכן, את מסמך המדיניות האסטרטגי לעיר טבריה.

שר הפנים, אריה דרעי // יח"צ
שר הפנים, אריה דרעי // יח"צ

שר הפנים, אריה דרעי: "מינהל התכנון חזר למקום הטבעי שלו. על אף משבר הקורונה, מינהל התכנון עמד במשימה של אישור מלאי תכנוני הן של יחידות דיור והן של תשתיות. במדינת ישראל אין משבר תכנון – יש משבר בינוי. המשימה המרכזית שלנו גם בשנה הבאה היא להגיע ליעד הממשלה של 30% יחידות דיור בהתחדשות עירונית. למשימה החשובה הזאת אנחנו צריכים את הותמ"ל – גם עבור המגזר הערבי והחרדי".

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות