banner
עורך הדין אביעד שוב ממשרד שוב ושות // צילום סטודיו תומס
עורך הדין אביעד שוב ממשרד שוב ושות // צילום סטודיו תומס

בעלי הקרקעות בתוכנית פי גלילות נערכים להתנגדויות נוספות

סאגת תוכנית פי גלילות נמשכת: הוועדה המחוזית קבעה תיקונים נוספים לתוכנית. "מרביתם של שטחי המגורים הוסטו משטחה של החלקה שבבעלות מאות בעלים פרטיים ומהווה מחצית משטחו של המתחם באופן שפוגע בהם קשות"

עורך הדין אביעד שוב ממשרד שוב ושות // צילום סטודיו תומס

בהחלטה של הועדה המחוזית תל אביב נפסק כי על רשות מקרקעי ישראל לעשות שינויים נוספים בתוכנית, זאת במסגרת הדיונים בהתנגדויות לתוכניות המפורטות ובתוך כך, הגשת מסמכים מתוקנים.

תוכנית פי גלילות כוללת שטח של כ- 1,870 דונם ומוגדרת בין: כביש 20 (נתיבי איילון) ממזרח, כביש 5 מצפון, כביש 2 (דרך נמיר) ממערב ושטח לפיתוח עתידי של ת"א מדרום. בתחום התכנית מאושרת תכנית מתאר רש/ 800 המגדירה את ייעודי הקרקע והיקפי הבניה.  

כזכור, לתכנית המפורטת הוגשו 21 התנגדויות אשר נשמעו בפני הוועדה. בחודש מאי 2019 קיבלה הועדה החלטת ביניים, והורתה על הכנת חלופה לעדכון תשריט התכנית והנספחים הרלוונטיים בהתאם לעקרונות אשר פורטו בהחלטתה.

בהמשך להחלטת הביניים, עורכי התכנית הגישו ללשכת התכנון מסמכים מתוקנים, אולם הועדה מצאה כי קיימים ליקויים בתחומי הניקוז, התחבורה, הסביבה והשמאות. "הוועדה רואה נגד עיניה את החשיבות הרבה בתכנית זו, המאפשרת בניה של כ-000,10 יח"ד בלב אזורי הביקוש, עם זאת סוברת כי יש לקדמה תוך שימת דגש על תכנון ראוי, איכותי ועדכני. בהתאם מורה הוועדה על תיקון מסמכי התכנית", נכתב בהחלטת הדיון שהתקיים לאחרונה (15.12.19). 

בין היתר הוועדה התייחסה לתחום הבינוי, וקבעה כי: "היקפי הבינוי יותאמו למדיניות העצמת זכויות לאורך צירי מתע"ן כפי שאושרה בוועדה המחוזית בחודש מאי 2019

ולעובדה שעתידים לעבור באזור שני קווי מטרו, הכל בתיאום עם לשכת התכנון. הוראות התכנית יאפשרו גמישות במיקום השטחים בייעוד מבנים ומוסדות ציבור בעת הכנת התכניות המפורטות, כל עוד נשמר המענה הפרוגרמתי בהתאם לתכנית המופקדת". הועדה קבעה עוד כי מאחר ובתחום התכנית עתיד לקום מרכז תחבורה הכולל מפגש של שני קווי מטרו, יש לעדכן את התוכנית בהתאם לחוות דעת של משרד התחבורה. 

עו"ד אביעד שוב ממשרד שוב ושות', המייצג למעלה מ – 150 בעלי קרקעות במתחם, התייחס להחלטה, ואמר כי: "בשנים האחרונות נמכרו אלפי חלקות קרקע באזור פי גלילות לרוכשים פרטיים מתוך תקווה שכאשר התוכנית תאושר הם יוכלו לממש את הקרקע ולבנות דירה באחד המתחמים המבוקשים בישראל. אולם התוכנית המפורטת גם לאחר התיקונים מרחיקה אותם מחלום הדירה.

"בעלי הקרקע הגישו התנגדויות לתכנית המקורית בטענה שהחלוקה למתחמים פגעה דווקא בבעלי הקרקעות הפרטיות בכך שפיצלה את הזכויות שלהם בין שלושה מתחמים כך שמי שקנה  קרקע של כ- 100 מטר וחשב שיוכל לממש אותה בעתיד לבניית דירה גילה כי המתחם בו החלקה שלו ממוקמת מפוצל בין מספר מתחמים ולעיתים גם בין מספר שימושים כמו מסחר ותעשייה .

"התוכנית החדשה כוללת חלוקה של המתחם לשני מתחמים עיקריים (מערבי ומזרחי) אולם במסגרת השינויים בתכנית מרביתם של שטחי המגורים הוסטו משטחה של החלקה שבבעלות מאות בעלים פרטיים ומהווה מחצית משטחו של המתחם באופן שפוגע בהם קשות. ולכן גם לתוכנית החדשה יגישו בעלי הקרקעות התנגדויות מתוך מטרה לקבל זכויות לבניית מגורים בחלקה בה הם ממוקמים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות