banner
פינוי בינוי לוד | יואב גלנט // צילום: ששון תירם
יואב גלנט // צילום: ששון תירם

גלנט: "העתיד של הבנייה במדינת ישראל הוא התחדשות עירונית"

משרד הבינוי והשיכון מתכנן פרויקט דיור רחב של התחדשות עירונית לאורך צירי הרכבת הקלה במרכז גוש דן

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט אמר היום בפני חברי פורום הנדל״ן הממשלתי, כי הפתרון הארוך טווח העתידי לבעיית הדיור הוא התחדשות עירונית: "מבדיקה שמשרד הבינוי והשיכון עשה עולה כי ישנו פוטנציאל ארוך טווח תכנוני של חצי מיליון יחידות דיור באזור המרכז – אלו לא מספרים תיאורטיים, זהו הפתרון הארוך טווח העתידי לבעיית הדיור של מדינת ישראל. העתיד של הבנייה במדינת ישראל הוא התחדשות עירונית.  השטח הבנוי צריך להיות מנוצל לעומק ולרוחב. שכונה כמו יד אליהו בת״א, במקום עשרת אלפי יחידות דיור שיש בה היום ישנה אפשרות לבנות בה מאה אלף יחידות דיור בת חדשות עירונית". עוד הוסיף גלנט כי המשרד מתכנן פרויקט דיור רחב של התחדשות עירונית לאורך צירי הרכבת הקלה במרכז גוש דן.

גלנט: שרת המפות יוביל לקיצור משך הבנייה
בכנס השיק השר את שרת המפות הממשלתי החדש אשר נפתח היום לציבור והופך להיות כלי מרכזי של שיתוף פעולה ומידע בין מאות הגופים העוסקים בנדל"ן כולל משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל, רשות המיסים ועוד. גלנט: "מדובר כאן בצעד משמעותי שישנה את המשק בשני היבטים: הקטנת אי הודאות בשוק ושקיפות המידע כדי שכל אזרח ידע בדיוק מה מתוכנן ליד הנכס שהוא רכש או מעוניין לרכוש והגדלת שיתוף הפעולה בין כלל הגופים, אשר יוביל לקיצור משך זמן הבניה. המאמץ שנעשה כאן הוא רב חשיבות – המערכת החדשה תשרת מיליונים. המערכת תסייע לנצל את השטח המוגבל במדינת ישראל בצורה המרבית ביותר".

המערכת המשוכללת באתר החדש מציגה במקום אחד את כל הגושים והחלקות בארץ, מידע אודות תכניות בינוי עיר, מידע דמוגרפי וסטטיסטי  (אחוז בני 65 ומעלה, צפיפות האוכלוסין בחלוקה למין, אחוזי אחזקה של מחשב לבית אב, מספר נפשות בדירה ועוד), מידע אודות תחבורה ציבורית כגון: תחנות אוטובוס, מידע בזמן אמת אודות נתוני מזג אויר, מפות היסטוריות מימי התורכים, שכבה המפרטת את בתי הכנסת, מוסדות חינוך, אטרקציות תיירותיות, מלונות, אנטנות סלולריות ועוד.

השרת נפתח בימים אלה בגרסה הבסיסית אך בחודשים הבאים צפויים להיפתח מגוון יישומים חדשים ושכבות מידע נוספות.

תמונה: יואב גלנט // צילום: ששון תירם

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות