banner
הדמיית מתחם האלף // באדיבות טוטם הדמייה ואנימציה
הדמיית מתחם האלף // באדיבות טוטם הדמייה ואנימציה

מתחם האלף: נדחו עררים שהוגשו נגד תוכנית הכוללת 2,500 יח"ד

בעלי זכויות בחלקה הכוללת 2,500 יח"ד במתחם האלף הגישו ערר כנגד החלטת הוועדה המקומית לאשר את התוכנית, אולם נדחו על הסף: "העררים הוגשו ללא ביסוס מספק, ונועדו אך כדי לשפר את מצבם של העוררים על חשבון בעלי זכויות האחרים"

ועדת ערר לתכנון ובנייה מחוז מרכז, בראשות היו"ר עו"ד יריב אבן חיים,  דחתה עררים שהגישו בעלי זכויות כנגד אישורה של תכנית בניין עיר הכוללת אחוד וחלוקה לבעלי זכויות במתחם ג' בחלקה בשטח של כ-322 דונם במתחם האלף בראשון לציון , אשר נמצאת בעלות מאות פרטיים וחברות ועברה אחוד וחלוקה.

מתחם ה-1000 כולל בסך הכל כ-1,750,000 מ"ר תעסוקה ו-5,500 יחידות דיור, כאשר התוכנית האמורה מאפשרת בניית כ-2,500 יח"ד, שטחי מסחר ותעסוקה בכ-33 מגרשים שונים, חלקם מיועדים למגורים בלבד וחלקם מיועדים לבניה משולבת של מגורים מעל קומה מסחרית וקומות משרדים. כנגד החלטת הועדה המקומית לאשר את התוכנית הוגשו עררים על ידי שני בעלי זכויות אולם כאמור, ועדת הערר דחתה את הטענות, וקבעה כי: "לא ראינו כל מקום לקבל את הטענה של העוררים למינוי שמאי חוקר או יועץ מטעם ועדת הערר בשלב זה. לאחר שעיינו בהחלטות הוועדה המקומית, בתשובתה לעררים ונתנו דעתנו להסברי שמאי התוכנית, מקובל עלינו שמדובר בעמדה שמאית סבירה. מכל מקום, העוררים אינם מצביעים על טעויות תכנוניות, שמאיות או אחרות המצדיקות את התערבות ועדת הערר".

סוף דבר, הוועדה קבעה כי: "אשר על כן, אנו דוחים את העררים. כמפורט לעיל אכן ניתן להתרשם – כפי שנטען בתשובות לעררים מצד בעלי זכויות שונים – כי העררים הוגשו ללא ביסוס מספק, ונועדו אך כדי לשפר את מצבם של העוררים על חשבון בעלי זכויות האחרים. רק לפנים מהצורך איננו עושים צו להוצאות".

עו"ד אביעד שוב ממשרד שוב ושות // סטודיו תומס
עו"ד אביעד שוב ממשרד שוב ושות // סטודיו תומס

עוה"ד אביעד שוב ורותם קלימי ממשרד עוה"ד שוב ושות', המייצגים מאות בעלי זכויות הזכאים לכ-1,000 יח"ד בחלקה, ביקשו את דחיית העררים שהוגשו, מסרו כי: "ההחלטה מאפשרת סוף סוף לבעלי הזכויות, חלקם מחזיקים במקרקעין עשרות בשנים, לממש הזכויות שלהם בדרך של בניה עצמית או התקשרות בעסקת קומבינציה. כעת אותם בעלי זכויות אשר התקשרו מבעוד מועד בהסכמי שיתוף ואשר הוקצו להם מגרש/ים במשותף יכולים לפעול מיידית להתקשרות בעסקאות בנוגע למגרש/ים שהוקצו להם. לעומתם אותם אלו אשר לא התאגדו מבעוד מועד הרי שכדי לממש זכויותיהם ידרשו להליכי פירוק שיתוף שיכולים לארוך עוד שנים ארוכות".

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות