מחאת תושבי וחברי קיבוץ בית השיטה שבגלבוע // באדיבות דוברות המועצה
מחאת תושבי וחברי קיבוץ בית השיטה שבגלבוע // באדיבות דוברות המועצה

כץ נגד כחלון: המלחמה על מחירי רכבת העמק בעיצומה

השר כץ הודיע כי יפנה לנתניהו לאשר המשך הנחה של 50% במחיר הנסיעה ברכבת העמק, זאת לאחר שמשרד האוצר התנגד לבקשה. עובד נור, ראש מועצה אזורית הגלבוע: "רכבת היא אמצעי משמעותי להצבת הפריפריה במרכז"

כרמלה קופר 04.02.2019

כזכור, עם פתיחת קו רכבת העמק, לפני כשנתיים וחצי, יכול היה כל נוסע לעלות בתחנות קו רכבת העמק, ולנסוע במשך שלושת החודשים הראשונים, ללא תשלום לכל יעד בארץ. לאחר מכן, ניתנה הנחה של 50% במחיר הנסיעה, לתקופה של שנתיים נוספות, המסתיימת מחר, 5.2.19.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הודיע כי בתגובה לסירובו של משרד האוצר, לאשר את המשך מתן ההנחות לנוסעי רכבת העמק לתקופה נוספת, בכוונתו לפנות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה להביא את נושא המשך ההנחות לאישור והכרעת הממשלה. "כמי שיזם וביצע את פרויקט רכבת העמק, כנגד התנגדויות קשות, ובמטרה לחבר את תושבי העמק לחיפה ולמרכז, פנה השר כץ לשר האוצר, בדרישה להמשיך את ההנחה לנוסעי רכבת העמק לתקופה נוספת, מאחר ורכבת העמק הוכיחה את עצמה מעל ומעבר לתועלת הישובים ותושבי האזור", אומרים במשרד התחבורה.

כרמית אונר, תושבת קיבוץ בית השיטה שבעמק, אשר השתתפה במחאת התושבים, אמרה כי: "סוף סוף אני יכולה להגיע מהעמק ללימודים בחיפה בקלות. הרכבת הנגישה את ההשכלה לפריפריה, אפשרה לנו לנוע במחיר סביר, מבלי לעמוד בפקקים, שלא לומר להסתכן בתאונות דרכים על כבישי הפריפריה הרעועים. הממשלה צריכה להביא בחשבון שגם בעמקים מספר הרכבים גדל משמעותית, למשל בקיבוצים ויחד עם זאת, האזור לא נהנה מפיתוח תשתיות כמו במרכז הארץ. לכן, הרכבת היא פתרון נהדר עבורנו".

עוד אמרה אונר כי: "נהניתי מאוד מהנסיעה ברכבת אבל כעת אני נאלצת לחשוב פעמיים האם ההוצאה מצדיקה את הנסיעה, על פני שימוש ברכב פרטי. התוצאה של ביטול ההנחה תהיה פחות נוסעים ברכבת, יותר רכבים על הכבישים, יותר פקקים, יותר תאונות דרכים ובסופו של יום יותר עלויות לממשלה".

עובד נור, ראש המועצה האזורית הגלבוע,  מי שהיה הראשון בקרב ראשי הרשויות באזור להצטרף למחאת התושבים ואף פנה לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, במטרה לרתום את משרד התחבורה למאבק, מסר כי: "ייקור המחירים אינו תואם את מדיניות שר התחבורה המבקש לחבר את הפריפריה ולהעשיר בכך את חיי התושבים. עלייה חדה במחירי התחבורה הציבורית פוגעת בתושבים רבים לנוע בחופשיות, ומנציחה פער לא מוצדק לרעת הפריפריה. רכבת היא אינה רק אמצעי תחבורה, אלא אמצעי משמעותי להצבת הפריפריה במרכז, צמצום הפערים והמרחקים, ותיקון המעוות. אמשיך ללוות מאבק זה מקרוב, על מנת שהחיים שלנו בגלבוע לא ישתנו לרעה".

מהשר ישראל כץ, נמסר כי: "בניגוד לכל התחזיות, כמעט ארבעה מיליון נוסעים נסעו בקו רכבת העמק מאז פתיחתה, לפני שנתיים וחצי. ממוצע הנוסעים השנתי בקו עומד על כ-1.7 מיליון נוסעים והממוצע החודשי מגיע לכ-140 אלף נוסעים בחודש. הקמת קו רכבת העמק והקו לכרמיאל הם הישג גדול וחשוב עבור כל תושבי מדינת ישראל, המסייע בצמצום פערים חברתיים וכלכליים ומרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה עבור תושבי מדינת ישראל. כמן כן, הם מקדמים פתרונות דיור מוזלים לכלל התושבים".

בתמונה: מחאת תושבי וחברי קיבוץ בית השיטה שבגלבוע. באדיבות דוברות המועצה.

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות