banner
פינוי בינוי בבת ים // Depositphotos
פינוי בינוי בבת ים // Depositphotos

כאלף יחידות אושרו בפינוי בינוי בבת ים

הוועדה המחוזית אישרה למתן תוקף תוכנית פינוי בינוי של מצלאוי עם שימושים מעורבים למגורים ומסחר

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל-אביב אישרה למתן תוקף תכנית פינוי בינוי שהוגשה על ידי חברת מצלאוי, לפינוי 240 יחידות דיור קיימות ולבניית 1,078 יחידות דיור בציר יוספטל שבשכונת רמת יוסף בבת ים. ההחלטה התקבלה לאחר דיון בהתנגדויות שהוגשו לתכנית.

על פי התוכנית, לאחר ההריסה תוכל חברת מצלאוי להקים במקום 6 בניינים חדשים בני 32 ועד 40 קומות, כאשר  6 בניינים ישמשו למגורים כשקומת הקרקע תשמש למסחר ומעליה יוקמו קומות משרדים לשימושים ציבוריים אחרים. בסה"כ על פי התכנית אושרו 19 אלף מ"ר עיקרי למשרדים,  4,850 מ"ר עיקרי למסחר ועוד 7,128 מ"ר עיקרי למבנים ומוסדות ציבור ובכללם בית כנסת.

סמי מצלאוי, מנכ"ל חברת מצלאוי ובעלי החברה, אמר בעקבות ההחלטה: "אני שמח על החלטתה האמיצה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה, שדחתה את ההתנגדויות לתכנית וראתה את טובת התושבים והצורך בפינוי בינוי בעיר. אישור התכנית היא פריצת דרך לאישורן של תכניות גדולות נוספות שמתוכננות בעיר. התחדשות עירונית הכרחית לשם קידום העיר בת ים, ממש כפי שהיא תרמה לערים אחרות בהן הקמנו בהצלחה פרויקטים מסוג זה כמו למשל בקרית אונו וביהוד". 

סמי מצלאוי בעלים חברת מצלאוי // יחצ
סמי מצלאוי בעלים חברת מצלאוי // יחצ

מצלאוי ציין עוד כי אישור התכנית היא סנונית ראשונה לתוכניות פינוי בינוי גדולות שלאישורן ממתינה החברה: "סוף סוף הגיע הרגע לו חיכינו. מדובר ביריית פתיחה משמעותית עבור החברה. כמו שתכנית זו אושרה אנו מצפים לאישורן של תכניות נוספות, המתייחסות לפרויקטים גדולים ומשמעותיים שישנו ויפתחו ערים בארץ באופן רחב ומשמעותי".

התכנית שאושרה מצטרפת לתכנית נוספת שהוגשה על ידי חברת מצלאוי בעיר בת ים. אחת התכניות היא תכנית לפינוי בינוי שכבר אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה בתל אביב יפו, במסגרתה ייבנו 660 יחידות דיור חדשות במתחם הרחובות רוטשילד – הרצל – ליבסקינד בעיר. כמו כן, הוועדה אישרה תכנית לעיבוי ובינוי במסגרת תמ"א 38 בבניינים סמוכים. על פי התכנית שאושרה יתווספו 445 יחידות דיור חדשות ל- 508 יחידות הדיור הקיימות ובסך המתחם יכלול 953 יחידות דיור.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות