banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

הוחלט לקדם עדכון לתכנית המתאר הארצית של נתב"ג

המשמעות: מעתה יוטלו מגבלות רעש על השדה ולא רק הבינוי שבסמוך אליו. מינהל התכנון: "כבר היום מתקיימות רמות רעש חריגות מעבר לאזורים עליהם חל מערך הגבלות הבניה, ומאידך ישנם אזורים מוגבלים בבניה ושימוש שאין עליהם רעש בפועל"

אילוסטרציה // Depositphotos

המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה לקדם היום על עדכון לתכנית המתאר הארצית לנתב"ג (תמ"א 3/2/4). מדובר בעדכון חיוני לתמ"א שאושרה לפני יותר מ-20 שנה, זאת לאור היקף הפעילות בנתב"ג שגדל מ-7 מיליון למעל 23 מיליון נוסעים בשנה. כעת התכנית תועבר להשגות הציבור והערות הוועדות המחוזיות.

העדכון המוצע בתמ"א מתקן את האמצעים לטיפול ברעש השדה, ומחיל לראשונה גבול לאזורים הצפויים להיות חשופים לרעש חריג בהתאמה למערך הגבלות הבניה והשימוש שחלות כבר היום על סביבת השדה. במסגרת העדכון החדש, יעודכנו גם ההוראות המפורטות הנוגעות לניהול מערך ההמראות והנחיתות. כך בין היתר תאפשר התכנית את השימוש במסלול הצפוני של נתב"ג, שהיה מוגבל בפעילות לפי הוראות התכנית. הנחיתות יוכלו להתחלק באופן שוויוני בין המסלול הצפוני והמסלול המערבי מעל העיר תל אביב.

במינהל התכנון אומרים כי: "חשיבות העדכון היא במניעת הרעש החריג באזורים שלא היו תחת הגבלת בינוי וכן בחלוקה שווה יותר של הנחיתות בין המסלול המערבי, עליו עד היום נחתו מרבית הטיסות, לבין המסלול הצפוני שהיה בשימוש מוגבל. זאת, כדי להבטיח את המשך הפעילות השוטפת, היעילה  והבטוחה של נתב"ג וכדי להתאים בין הגבלות הבניה סביב השדה ובין הרעש בפועל". 

יצויין, כי לפני העדכון היו קיימים בתמ"א שני מנגנונים לטיפול ברעש הנגרם משדה התעופה. הראשון, קבע אילו מסלולים עדיפים להמראות או נחיתות ובאילו תנאים, בצורה המחלקת את הרעש הנגרם מפעילות המטוסים לאזורים שונים סביב השדה. כך למשל, קבעה התמ"א כי על מסלול 21 ("המסלול הצפוני") לא ינחתו מטוסים בעלי יותר מ-3 מנועים. השני, קבע הגבלות על סביבת השדה, במטרה למזער חשיפת תושבים לרעש מטוסים חריג על ידי קביעת הגבלות על בניה או שימושים רגישים לרעש. אולם, מעולם לא הוטלו מגבלות על רמת רעש של פעילות המטוסים בשדה. 

ממינהל התכנון נמסר כי: "כבר היום מתקיימות רמות רעש חריגות מעבר לאזורים עליהם חל מערך הגבלות הבניה, הנועד להגן על התושבים, ומאידך ישנם אזורים מוגבלים בבניה ושימוש שאין עליהם רעש בפועל. על פי תסקיר ההשפעה על הסביבה שנערך לשינוי המוצע, בהמשך מגמה נוכחית ללא מגבלת רעש על פעילות המטוסים מהשדה, הרעש החריג מעל אזורים אשר נמצאים מחוץ למערך ההגבלות, צפוי להמשיך ואף לגדול ולחשוף מעל 17,000 יחידות דיור לרעש מטוסים חריג, בהמשך המצב הקיים. לכן, בהמשך המצב הקיים, ללא עדכון התכנית, נתב"ג לא יוכל לתת מענה לגידול בביקושים ובבטיחות הטיסה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות