banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

כפר סבא: העירייה ביטלה היתר לתמ"א 38/2, בעלי הזכויות מאיימים בתביעה

בעלי זכויות בפרויקט תמ"א 38/2 שמקדמת חברת ינוב בכפר סבא, מאיימים להגיש תביעה בגין ביטול התוכנית, שכבר אושרה בעבר. בעירייה לא מתרגשים, וטוענים: התכנון היה לקוי, החלטת ועדת המשנה התקבלה בצמוד למועד הבחירות ללא מהנדס עיר – נמשיך לתכנן מתחמים בראייה מרחבית

בעלי הזכויות במתחם ששת הימים בכפר סבא, המיועד לתמ"א 38/2 הריסה ובנייה מחדש, פנו לוועדה המקומית ולעיריית כפר סבא בהתראה לפי הגשת תביעה, לאחר שנודע להם כי העירייה "התחרטה", והחליטה לבטל את האישור שניתן לפרויקט. את בעלי הזכויות מייצג עו"ד יצחק נטוביץ ממשרד י.נטוביץ ושות'. 

מדובר ב-48 יח"ד קיימות בשישה מבני מגורים דו קומתיים, בשטח של כ-6.7 דונם, המיועדים להריסה במסגרת התוכנית, ובמקום תוכננו להבנות 4 בניינים חדשים. את הפרויקט מובילה חברת ינוב, אשר התקשרה עם בעלי הזכויות לקידום פרויקט תמ"א 38/2 כאמור. לטענת בעלי הזכויות, הבקשה להיתר בנייה הוגשה בשנת 2014, וקודמה בתיאום עם מהנדסת העיר אלא שאז ראש העיר הקודם דרש שלא לקלוט את הבקשה בסופו של דבר, זאת עד לפתיחת כביש 531. בינואר 2016 נפתח הכביש לתנועה, אולם לטענת בעלי הזכויות העירייה עיכבה את הדיון בהיתר, וממילא בינתיים הוגש בשנת 2015 ערר ראשון בגין אי הסכמת העירייה לדון בבקשה. 

עוד לטענת בעלי הזכויות, חברת ינוב הגישה בקשה למחיקת הערר, לאחר שהעירייה התחייבה לקדם את הבקשה. לטענתם למרות העבודה שבוצעה בתהליך קידום הבקשה, העירייה בחרה שלא לקלוט את הבקשה ובשנת 2018 הוגש ערר שני, ממנו עלה כי על הוועדה המקומית לדון בהיתר, לאחר שיושלמו חוסרים לשם קליטת הבקשה. באותה עת שונתה נוסחת חישוב השטחים לתמ"א 38 ועל כן גם הופחתו כ- 3,300 מ"ר מהבקשה. בסופו של יום, הבקשה נדונה ואושרה באוקטובר 2018. 

כעת, טוענים בעלי הזכויות כי ביולי 2019 התקבלה אצל ינוב "להפתעתה הגמורה", החלטה נוספת של הוועדה המקומית, שבחנה מחדש את הבקשה והחליטה לסרב לה, בטענה כי מדיניות העירייה ומהנדסת העיר החדשה הנה לתעדף פינוי בינוי על פני תמ"א 38. בגין זאת הוגש ערר נוסף על ידי חברת ינוב, בטענה כי ביטול ההחלטה אינו סביר. בנובמבר 2019 קבעה הוועדה המחוזית כי העירייה תפקיד את התוכנית בתוך חצי שנה, אשר פגה במאי 2020 מבלי שהתוכנית הופקדה. 

עוד לטענתם: "העירייה והוועדה המקומית פעלו במשך השנים בחוסר תום לב". בעלי הזכויות מעריכים כי סכום הפגיעה שנגרמה להם עקב זאת עלולה להגיע לכדי כ-30 מיליון שקל ומבקשים לשוב ולאשר את הבקשה כפי שאושרה בשנת 2018. 

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מקדמת ומובילה התחדשות עירונית ברחבי העיר, בין היתר במתחם ששת הימים  – כחזון עירוני לפיתוח העיר, ומתן אפשרות התחדשות לשכונות ומבנים ותיקים ברחבי העיר, תוך שמירה על המרחב הציבורי ושיפורו. 

"הפרויקט המדובר אושר שבועות ספורים לפני קיום הבחירות המוניציפליות – תקופה בה הוועדות המקומיות כלל אינן רשאיות לקבל החלטות עקרוניות בעניינים משמעותיים, בוודאי שלא ביחס לבקשה להיתר בעל משמעויות כה חשובות לעיר כפר סבא. כמו כן, במועד בו התקיים הדיון בוועדת המשנה, לא היה מהנדס עיר בוועדה המקומית והחלטת ועדת המשנה התקבלה בתאריך 09.10.18, בצמוד כאמור למועד הבחירות ברשויות המקומיות ובתקופה בה יו"ר הוועדה המקומית נחשד בפלילים ותוך שהחליף אותו ממלא מקום, ומבלי לקחת בחשבון עקרונות יסוד בתכנון העיר כפר סבא.

"כפי שנמסר לוועדת הערר המחוזית, התוכנית אותה מבקשים הדיירים לקדם מציגה תכנון לקוי, שאינו עולה בקנה אחד עם ראייה תכנונית כוללת של המתחם והאזור כולו, כאשר מספר יחידות הדיור המבוקשות אינו תואם את מדיניות הוועדה המקומית ואת תוכנית המתאר של העיר. מנגד, התוכנית אותה מקדמת העירייה כוללת תכנון מתקדם, מושכל, מיטבי וכולל לאזור כולו, שייתן מענה נרחב, לרבות פתרונות תחבורה, תשתית ומבני ציבור.

"חשוב להדגיש, כי הנושא נידון בוועדת הערר המחוזית, אשר סברה כי יש להורות על סגירת הערר, על מנת לאפשר לוועדה המקומית לקדם תוכנית בראייה תכנונית רחבה, החלטה שנתקבלה לבקשה ובהסכמת מבקשי ההיתר, כך שלא ברורה טענתם. באם תתקבל תביעה, תגיב העירייה בערכאות המשפטיות המתאימות ולא על גבי דפי התקשורת".

טל ברוך מחברת TABA קידום פרויקטים, אשר מלווה בעלי דירות בפרויקטים בעיר, התייחס לסוגייה, ואמר כי: ״לא מפתיע אותי שהדיירים שוקלים לתבוע את העירייה על נזקים, הם עבדו מעל עשור על הפרויקט מול ויחד עם גורמי העירייה הקודמים, ואז באחת, בא ראש עיר חדש ומחליט לבטל אישור וועדה חיובי שכבר התקבל לפרויקט. לא יכול להיות מצב שבו ראש עיר לא מכבד החלטת וועדה שאישרה פרויקט לפני תקופתו, כי הרי שאם זה תקין, אז גם על החלטות וועדה של פרויקטים שמאושרים כיום ע״י ראש העיר בעצמו לא ניתן להסתמך כי ראש העיר הבא יוכל מעכשיו לבטל אותם, והפרויקט ייפול שוב".

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות