banner
קובי בר-נתן // דוברות משרד האוצר
קובי בר-נתן // דוברות משרד האוצר

האם הרשויות המקומיות ישובו היום לפעילות מלאה?

על פי הסכם קיבוצי חדש לעובדי המגזר הציבורי, החל מהיום, 5.3, צפויים לשוב עובדי המגזר הציבורי לפעילות מלאה. יחד עם זאת, הרשויות צפויות לערוך שינויים בשעות העבודה

קובי בר-נתן // דוברות משרד האוצר

עם תום תקופת ההסכם הקיבוצי שנכנס לתוקף עם אישור התקנות לשעת חירום ולאור צמצום המגבלות על המשק, הגיעו הממונה על השכר במשרד האוצר ויו"ר ההסתדרות, בתיאום עם יו"ר מרכז השלטון המקומי, להסכם חדש שמסדיר את אופן העסקתם של עובדי המגזר הציבורי, החל מהיום (3.5) ועד לסוף חודש יוני. 

על פי הודעת משרד האוצר "המעסיקים במגזר הציבורי, יפעלו להשיב למתכונת עבודה מלאה, מספר גבוה ככל הניתן של עובדים המועסקים על ידם, תוך שמירה על בריאותם והקפדה על תנאי התו הסגול".  יחד עם זאת, המעסיקים יוכלו לבצע שינויים בסדרי העבודה ובמתכונת ההעסקה, כגון שינוי שעות העבודה הרגילות, הפרדה בין קבוצות וניוד עובדים. 

הממונה על השכר, קובי בר נתן, מסר כי: "ההסכם החדש מייצר  מנגנון גמישות הולם למעסיקים במגזר הציבורי. הוא מאפשר להרחיב את השירותים הניתנים לציבור בשל הגדלת מספר העובדים שחוזרים לעבוד". 

יור ההסתדרות ארנון בר דוד // אגף הדוברות בהסתדרות
יור ההסתדרות ארנון בר דוד // אגף הדוברות בהסתדרות

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ציין כי: "ההסכם הוא שלב משמעותי להשבת השגרה ולהגדלת היקף המענה שמדינת ישראל מעניקה לציבור בימים אלו. דאגנו לחזרה אחראית של העובדים לעבודה סדירה, תוך פרישת רשת ביטחון והבטחת רצף זכויות גם למעט העובדים שבשלב זה, עדיין לא יוכלו לחזור לעבודתם". 

חיים ביבס יור השלטון המקומי בכנס ישראל מתחדשת של אתר החדשות מגדילים צילום דרור סיתהכל
חיים ביבס יור השלטון המקומי בכנס ישראל מתחדשת של אתר החדשות מגדילים צילום דרור סיתהכל

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, אמר כי: "השלטון המקומי ממשיך לדאוג לעובדיו ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי בהסכם קיבוצי חדש שייתן מענה כולל למצב הקיים. ההסכם חל על העובדים שלא צפויים לשוב למעגל העבודה בקרוב עקב המגבלות הקיימות, ומבטיח את המשך השתכרותם כמעט במלואה."

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות