banner
הדמיית תוכנית שדה דב // באדיבות רשות מקרקעי ישראל
הדמיית תוכנית שדה דב // באדיבות רשות מקרקעי ישראל

בצל המחאות למניעת סגירת שדה דב: התכנית הופקדה להתנגדויות

בצל מחאת ראשי הרשויות אילת ותל אביב לסגירת שדה דב: הוועדה המחוזית תל אביב הפקידה היום להתנגדויות את התכנית, הכוללת 16,000 יחידות דיור

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב שבמינהל התכנון הפקידה להתנגדויות הציבור היום (שלישי, 3.4.19) את התוכנית ביוזמת רשות מקרקעי ישראל ומנהלי הגוש הגדול לשטח שדה התעופה שדה דב. ברקע עומדת מחאתם של ראשי עיריית אילת ותל אביב, הפועלים למניעת סגירת שדה דב וכן החלטה של ועדת הפנים לנסות ולדחות את סגירתו באמצעות חקיקה.

כזכור, התוכנית על שטח שדה תעופה דב כוללת 16,000 יחידות דיור, מתוכן 6,900 יחידות דיור עבור דיור בהישג יד שבא לידי ביטוי בדיור בשכר דירה מופחת, דיור ציבורי, בתי גיל זהב ודירות לסטודנטים. עוד כוללת התוכנית כ-514,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כ-126,000 מ"ר עבור מסחר, כ-323,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-200,000 מ"ר עבור מלונאות וכ-385 דונם שטחי פארק וגנים ציבוריים. במינהל התכנון מדגישים כי תכנית 'רובע שדה דב' הינה תכנית כוללנית החלה על חלק משמעותי בעיר ומשלימה את תוכנית המתאר לעיר תל אביב תא/5000 אשר קבעה את שטח שדה דב כאזור לתכנון בעתיד.

תקן חנייה מופחת ופרוגרסיבי
הבנייה המוצעת, כוללת בנייה נמוכה יחסית של 5-10 קומות לאורך הרחובות הראשיים, ובנייה גבוהה יותר של כ-35 מגדלים של עד 40 קומות המלווים את הצירים המרכזיים ברובע. מאחר וקו הרכבת הקלה ("הקו הירוק") שעובר בתחום התוכנית וקיימים שירותי תחבורה ציבורית משלימים, מוצע תקן חנייה מופחת ופרוגרסיבי, במטרה להפחית משמעותית את השימוש ברכב פרטי, כך מסבירים במינהל התכנון ומציינים כי: "הרחובות המוצעים תוכננו ליצירת מרחב הליכה נוח עבור הולך הרגל. בהתאם לתפיסתה המקיימת של התוכנית, מוצע מערך אנרגיה מקיים, המשלב בין ייצור אנרגיה מקומי וארצי. מימוש המערך המשולב מנצל משאבי גז טבעי זמינים בתחום התוכנית, נוכח קיומו של קו ההולכה הארצי המגיע מהים לתחנת הגז במעגנת רידינג.   כמו כן, שטח התוכנית יסומן כולו כשטח לאיחוד וחלוקה. התוכנית תקבע שווי מצב נכנס יחסי לכל בעלי הזכויות. בהכנת תכניות מפורטות תקבל כל חלקה את זכויותיה היחסיות בכל אחד מהמתחמים".

הדמיית תוכנית שדה דב // באדיבות רשות מקרקעי ישראל
הדמיית תוכנית שדה דב // באדיבות רשות מקרקעי ישראל

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, דניאלה פוסק, ציינה כי: "עקרונותיה של התוכנית מבטאים רוח תכנונית שונה מהמוכר בשכונות הקיימות מצפון לירקון. לעומתן, הרובע החדש תוכנן כרובע עירוני למגורים, מסחר תעסוקה ומלונאות עם נגישות לאמצעי תחבורה ציבורית שונים ובו מרחב ציבורי עשיר המתוכנן, זאת כדי ליצור איכות חיים מיטבית עבור התושב".

במינהל מדגישים, על רקע המאבקים על התכנית כי החלטת הוועדה המחוזית תואמת את החלטת הממשלה 2392 מיום 4.1.2015 והסכם שוה"ם 3, שקבעו כי חלקו הצבאי של השדה יפונה עד ינואר 2019.  ב-28.3.2017 חוקק 'חוק שדה דב', אשר קבע כי שדה התעופה דב הוז, ימשיך לשמש כשדה תעופה אזרחי כל עוד מתקיימת בו הפעילות הצבאית. ביום 24.6.18 ניתנה החלטת ממשלה 3910 אשר אישרה עקרונית את טיוטת חוק שדה דב (הנחיות מיוחדות) וקבעה את מועד הפינוי לנובמבר 2019 וביחס לשדה הצבאי יולי 2019.

כזכור בחודש פברואר, אישרה הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחוף) את התכנית. במסגרת ההחלטה נעשו שינויים בתכנית שכללו תוספת משמעותית עבור שטחי מלונאות של 200,000 מ"ר בהם כ-3,700 חדרי מלון. מדובר בתוספת של כ-1,700 חדרי מלון בנוסף לכ-2,000 חדרי המלון המוצעים בתוכנית. השיקול העיקרי בתוספת הינו הגדלת ההיצע התיירותי של העיר תל אביב.

באשר לגובה הבינוי בתוכנית, החליטה הוועדה להגביל את גובה הבינוי בחזית הראשונה לים עד ל-25 קומות, וגם זאת במגרשים בודדים בלבד. זאת, בהתאם לגובה שנקבע בתוכנית תא/5000 – תוכנית המתאר של תל אביב. בנוסף, צמצמה הוועדה את גובה המגדלים המתוכננים במפגש הרחובות איינשטיין עם פארק המסלול ופארק החוף, מ-45 קומות ל-30 קומות.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות