banner
broken tiles in the renovation of a bathroom. remodeling and renovation in the living area. tiler at work

חוק השיפוצים עבר בקריאה שנייה ושלישית בוועדת הכלכלה

הצעת החוק תטיל אחריות על עבודת שיפוצים ותעגן בחקיקה את אחריות המבצע על תקלות שיפוצים בגובה 20 אלף שקלים. ח"כ פולקמן: "להגן על צרכנים מפני עבודות של 'חאפרים'"

וועדת הכלכלה אישרה הבוקר בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק השיפוצים של ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת 'כולנו', אשר נותנת אחריות לצרכנים על עבודות של קבלני שיפוצים ומאפשרת להם לדרוש לקבל שירות חוזר במידה ומתגלות תקלות בעבודה שהזמינו.

בהצעת החוק המקורית, אשר הוגשה בשיתוף משרדי השיכון והמשפטים ובסיוע התאחדות קבלני השיפוצים, הוצע לעגן בחקיקה את אחריות המבצע לתקלות בשיפוצים על עבודה בגובה 44 אלף שקלים לפחות. הבוקר קיבלה הוועדה את הצעתו של ח"כ פולקמן, יוזם החוק, להקטין את גובה עלות העבודה ל- 20 אלף שקלים, על מנת להגדיל את היקף הצרכנים שיוכלו ליהנות מאותה אחריות.

על פי הצעת החוק, כל עוד לא התנו הצדדים אחרת, קבלן השיפוצים יהיה אחראי לכל ליקוי שנתגלה בעבודת השיפוצים שביצע למשך תקופת האחריות הקבועה בחוק לגבי נכס חדש מקבלן. הקבלן יוכל לקבוע תקופת אחריות שונה מזו הקבועה לגבי נכס חדש, אך תקופה זו לא תפחת משנה. במקביל, במידה וניתן לתקן את התקלה אשר התגלתה, קובעת הצעת החוק כי הקבלן יקבל הזדמנות להשלים את מלאכת השיפוץ, ולא יקבל תמורה על מלאכת התיקון.

ח"כ רועי פולקמן אמר לאחר אישור הצעת החוק כי: "מטרת ההצעה היא למנוע הפקרות, להגן על צרכנים מפני עבודות של 'חאפרים' ולעגן בצורה מוסדרת את האחריות של הקבלן על העבודה שביצע ולתקן אותה במידת הצורך. זו הצעת חוק צרכנית לטיפול בענף אחרי שלא פעם נתקלים צרכנים בבעיה ואינם יודעים מהן הזכויות שלהם מול קבלן השיפוצים ומעתה תחול עליו אחריות במידה ולא ביצע את העבודה כראוי".

מימין - ערן סיב ורועי פולקמן // צילום: התאחדות קבלני השיפוצים
מימין – ערן סיב ורועי פולקמן // צילום: התאחדות קבלני השיפוצים

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב, מסר כי: "בירכתי את חבר הכנסת פולקמן על החוק החשוב והצרכני הזה. ההתאחדות עושה מאמצים כבירים למיסוד הענף וביעור תופעת החאפרים והצעד הזה יסייע לנו רבות, ויהווה נדבך במאבק בחאפרים שנעלמים לאחר ביצוע העבודה ולא מספקים אחריות כלשהי. זה יאפשר לציבור להבדיל בין קבלן שיפוצים מורשה אשר עומד בכל דרישות ותנאי החוק לבין חאפר שלא כדאי להפקיד בידיו עבודת שיפוצים. אני מברך את ח"כ פולקמן ואת שר הבינוי והשיכון יואב גלנט על פעילותם לטובת הציבור ולמיסוד ענף השיפוצים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות