banner
אילוסטרציה // מגדילים
אילוסטרציה // מגדילים

משרד הבינוי והשיכון: עלות תחזוקת הבניינים הוכפלה בתוך עשור

עלות התחזוקה החודשית בבניינים הכפילה את עצמה לעומת העשור הקודם ועומדת על כ-500 שקל לכל דייר, בעוד בעשור האחרון חלה עלייה של כ-70% בבניית מגדלי מגורים ועליה של 25% במבנים הדורשים ניהול חברת תחזוקה חיצונית. המדריך נועד להוזיל את העלויות כבר בשלב הבנייה

"עולם התכנון והבניה בישראל נעדר כיום מערכת של חוקים, תקנות והנחיות המחייבות אחזקה של בנייני מגורים. כתוצאה מכך מבוצעת כיום ברב הבניינים בארץ "אחזקת שבר" בלבד המטפלת בבעיות זמן רב לאחר הופעתן", כך מסבירים במשרד הבינוי והשיכון את ההחלטה לפרסם מדריך חדש, שאמור להוזיל את עלויות התחזוקה, ומציינים כי: "אי ביצוע אחזקה מונעת, טיפול לקוי או חוסר טיפול גורמים לפגיעה בתשתיות הבניינים ורכיבי הבניין מתכלים ונהרסים עם הזמן, דבר הגורר עלויות גבוהות ביחס לעלות תיקון הכשל בתחילתו. תכנון מראש של הבניין תוך שימת דגש על נושא התחזוקה, תוביל לעלויות נמוכות יותר המתרחשות לעיתים רחוקות. תכנון טוב, על כל היבטיו, נמצא בתחזוקת הבניין גם במקרים בהם הדבר אינו נראה לעין, כמו למשל התקנת גופי תאורה בגובה של עד 3 מטר, אשר תחסוך כ-800 שקל, צביעת חדרי המדרגות בצבע רחיץ, אשר אינו מתלכלך ולא מצריך צביעה מחודשת בעתיד ועוד".

המדריך נכתב  על ידי צוות יועצים מתחומי הבניה השונים, והוא מדרג את מרכיבי התכנון לפי מידת השפעתם על איכות המוצר ונוחות התחזוקה שלו, ונועד לסייע לגורמי התכנון בשלב תכנון המבנה,  כך שעלויות התחזוקה העתידיות יהיו זולות ויתרחשו לעיתים רחוקות יותר.

בני דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "אנו רואים חשיבות רבה בתכנון מוקדם ויעיל של הבניין תוך שיתוף פעולה עם גופי התכנון בענף הבניה. הוזלת מחירי הדיור טמונה גם בנושאים אלו ובתשלומים השוטפים אותם נדרש האזרח לשלם בכל חודש.  משרד הבינוי והשיכון רואה לנגד עיניו את עתיד ענף הבניה בישראל ופועל רבות על מנת לקדם אותו, בין היתר באמצעות פרסום מדריכים ושירותים ללא עלות לגורמי התכנון בענף."

טלי הירש שרמן, מנהלת אגף תורת הבניה ופיתוח הנדסי במשרד הבינוי והשיכון: "אנו רואים את גורמי התכנון, בעלי יכולת השפעה, כבר היום, על תחזוקת המבנים בארץ בין אם באמצעות  הדיירים עצמם  ובין אם באמצעות גורמים אחרים וככל שתיקבע אסדרה רגולטורית פורמלית בעניין ומקווים כי ממצאי המדריך יאפשרו הסקת מסקנות ויביאו להפנמת החשיבות הגדולה של תכנון מוטה תחזוקה על תפקוד מבני המגורים לשנים רבות ועל יצירת האפשרות לתחזק מבנים אלה בצורה המיטבית ביותר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות