banner
מאיר ברון // ניר יעקובוביץ
מאיר ברון // ניר יעקובוביץ

בחירת יזם: להפקיד את הנכס בידיים בטוחות

איך בוחרים יזם ומהם הפרמטרים המרכזיים עליהם צריכים לשים דגש? מאיר ברון, סמנכ"ל תפעול וראש תחום התחדשות עירונית בחברת י.ח. דמרי מספק תשובות

חמוטל כהן 14.09.2021

בשיתוף י.ח דמרי

ההחלטה להתחיל בפרויקט של התחדשות עירונית היא החלטה משמעותית, שבה אנשים מפקידים את הנכס המרכזי ולרוב גם היחיד בידי יזמים. לצד החששות המוצדקים, מדובר בפתרון הטוב ביותר שקיים כיום, המבטיח חיזוק המבנים הישנים מפני רעידות אדמה, תוספת ממ"ד במציאות הביטחונית שלנו וכן שדרוג הנכס והעלאת ערכו הכלכלי.

"הליך התחדשות עירונית הוא בלתי נמנע, מרבית המבנים בישראל ישנים ומחייבים התחדשות במוקדם או במאוחר. אנחנו רואים ההתעוררות מבורכת בשנים האחרונות בפתח תקווה, שמובילה תהליכי התחדשות בהיקפים גדולים, מתוך הבנת חשיבות הנושא". אומר לנו מאיר ברון, סמנכ"ל תפעול וראש תחום התחדשות עירונית בחברת י.ח. דמרי.

"הדיירים שיוצאים לתהליך של התחדשות צריכים לחשוב בראש ובראשונה על ביטחון הנכס שבבעלותם ולהפקיד אותו בידיים אמינות וטובות. הביטחון הזה משמעותי וחשוב הרבה יותר ממטר נוסף לדירה או הטבה כלכלית כזו או אחרת". תהליך התחדשות עירונית הוא תהליך מורכב, שאורך זמן ומציב לא מעט אתגרים. כדי להבטיח שהפרויקט ינוהל בידיים הטובות והמהימנות ביותר, נדרש יזם עם ניסיון מוכח ויכולות כלכליות. 

"אחד השיקולים המרכזיים הוא ניסיון, מקצועיות והתמחות בתחום ההתחדשות העירונית" אומר ברון. "חשוב שהניסיון לא יהיה רק על הנייר אלא ניסיון מוכח של יזם שסיים פרויקטים והתמקצע בהליך בפינוי דיירים, שזה הליך מורכב בפני עצמו. לנו בי.ח דמרי יש התמחות ייחודית בתחום ההתחדשות העירונית, שפיתחנו לאור ניסיוננו בפרויקטים שבהם כפר פונו דיירים ואנו בעיצומו של הליך הביצוע".

היבט נוסף שחשוב לשים עליו דגש בבחירת היזם, אומר ברון, הוא היכולת הכלכלית והשקיפות הפיננסית שלו. "לחברת נדל"ן מקצועית חייב להיות גב כלכלי איתן אבל חשוב לא פחות שתהיה חברה ציבורית שבה הדיירים יכולים לראות בכל רגע נתון את מצבה הכלכלי של החברה. זה נותן כח בידי הדיירים ומאפשר להם שקיפות ובקרה על התהליך".

היבט נוסף עליו שם ברון דגש הוא הקשר שבין היזם לחברה המבצעת את הבניה בפועל: "אם היזם אינו החברה המבצעת יש אי וודאות בנוגע לקבלן שיבנה את הבניין. חשוב לזכור שהגורם שבונה חשוב לא פחות מהיזם עצמו. הדייר, שמפקיד את הנכס היקר ביותר שלו בידי יזם,  צריך וודאות. בין אם זה באיכות הבניה, בגימור וברמת בטיחות של המבנה ובין אם בעמידה בלוחות זמנים ובתנאי ההסכם. את הוודאות הזאת הוא יוכל לקבל כאשר היזם הוא גם המבצע של הפרויקט, כפי שקורה אצלנו בי.ח דמרי וזה היבט שאני ממליץ לדיירים לשים אליו לב".

לסיכום אומר ברון: "ברגע שהדיירים יבחנו את כל הפרמטרים שכוללים ניסיון, מקצועיות, יכולת כלכלית ושקיפות ויתנו דגש מרכזי של הביטחון שהיזם מציע להם – הם יוכלו לצאת לדרך בראש שקט".

*הכתבה פורסמה במסגרת גיליון מודפס לדיירים *המידע המובא בגיליון זה הוא כללי, אינו מהווה ייעוץ משפטי או כלכלי ואינו תחליף לייעוץ אישי. מערכת מגדילים לא אחראית לתוכן שיווקי, מודעות או הצעות או מידע שנמסרים על ידי צדדים שלישיים או מטעמם. אין להעתיק או לשכפל או לעשות כל שימוש מסחרי בגיליון אלא באישור מראש ובכתב ממערכת מגדילים

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות