banner
ראש עיריית רמלה מיכאל וידל // צילום: שמוליק דודפור
ראש עיריית רמלה מיכאל וידל // צילום: שמוליק דודפור

אושרה להפקדה תוכנית לפארק התעסוקה רג"מ

פארק התעסוקה רג"מ, המשותף לרמלה, גזר וחבל מודיעין, יכלול למעלה  מ-2 מיליון מ"ר לתעשייה ומסחר. היקף ההכנסות לרשויות המקומיות מהיטלי השבחה וארנונה צפוי להגיע למאות מיליוני שקלים בשנה

ראש עיריית רמלה מיכאל וידל // צילום: שמוליק דודפור

אושרה להפקדה בוועדה המחוזית מרכז התכנית לרג"מ: פארק התעסוקה רג"מ (רמלה, גזר, חבל מודיעין)  יכלול למעלה  מ-2 מיליון מ"ר לתעשייה ומסחר ויספק כ- 30,000 מקומות עבודה נוספים לתושבי האזור והסביבה. היקף ההכנסות לרשויות המקומיות מהיטלי השבחה וארנונה יגיע בתפוסה מרבית לתוספת של מאות מיליוני שקלים בשנה לרשויות הרג"מ, כך נמסר היום מראשי הרשויות העומדים בראש התוכנית. בהתאם להסכם 50% מההכנסות יופנו לרמלה, 40% לגזר ו-10% לחבל מודיעין. 

כזכור, האישור מגיע אחרי 20 שנה שהתוכנית היתה תקועה בוועדות התכנון והבנייה השונות, בסכסוכי גבולות והמתנה להחלטות משרד הפנים ועד לחתימת ההסכם על הקמת פארק תעשייה משותף, אשר ייבנה על שטחים של עיריית רמלה והמועצות גזר וחבל מודיעין, סמוך למפגש הדרכים של כביש 6, כביש 1, כביש 40, כביש 44, כביש 431 ומחלף נשרים. על פי ההערכות אובדן הכנסת הרשויות ב 13 השנים האחרונות מאי-קידום אזור התעשייה עומדת על 1.5 מיליארד ש"ח.

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, מסר כי: "מדובר בהחלטה שיש לה משמעות רבה לעתיד האזור כולו. סוד גלוי הוא שרמלה מצויה בתקופת פיתוח אדירה. פארק רג"מ יניב לרמלה ולכל השותפים חיזוק כלכלי בדמותם של מאות מיליוני שקלים שיופנו לשדרוג השירותים העירוניים ושיפור איכות החיים ברמלה בגזר ובחבל מודיעין. אני שמח על שיתוף הפעולה ומברך את חבריי, רותם ידלין ושמעון סוסן על ההבנה שיש לשים לטובת תושבינו את מחלוקות העבר מאחור. עלינו להביט קדימה ולפעול ביחד למען עתיד האזור כולו. פארק התעסוקה רג"מ הוא בשורה חשובה ביותר לעתידו הכלכלי והתעסוקתי של האזור כולו". 

ראשת מועצה אזורית גזר רותם ידלין // צילום: רונן חורש
ראשת מועצה אזורית גזר רותם ידלין // צילום: רונן חורש

ראש המועצה האזורית גזר, רותם ידלין, מסרה כי: "אני מאמינה כי שיתוף הפעולה האזורי יביא להזנקת האזור כולו, יאפשר צמיחה כלכלית והפניית משאבים נוספים לחיזוק החינוך, פיתוח מחלפים, תשתיות תחבורה והגדלת ההשקעה לתושב. ההסכם נעשה בשיתוף פעולה אמיתי ומתוך אמונה כי מערכת היחסים בין הרשויות יכולה להביא למימוש מלא של הפוטנציאל האזורי שהיה תקוע ב 20 השנים האחרונות. בחרנו להשקיע מאמץ משותף בפיתוח האזור, ולוותר על מאבקי גבולות המובילים לשיתוק והחמצה. בחרנו לעבור משיתוק להזנקה. אני מודה לראש עיריית רמלה ולראש מועצה אזורית חבל מודיעין על שיתוף הפעולה המוצלח". 

מחבל מודיעין נמסר כי: "אנו מאמינים שהמודל של אזור תעשייה משותף לכמה רשויות הוא המודל הנכון שיביא לשיתוף פעולה אזורי לרווחת כלל תושבי האזור".

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות