banner
הפיל הלבן בבית שאן // דוברות עיריית בית שאן
הפיל הלבן בבית שאן // דוברות עיריית בית שאן

אחרי 30 שנה הפיל הלבן של בית שאן יהפוך למפעל היי-טק

ראש עיריית בית שאן, רפאל בן שטרית, הופך את "הפיל הלבן" של בית שאן למפעל היי-טק: "המפעל יהווה עוגן כלכלי ותעסוקתי איכותי. גאלנו את המבנה מהשיממון שלו"

תמונה: הפיל הלבן // דוברות עיריית בית שאן

אחרי 30 שנה, עשרות ניסיונות של הנהלות העיר לדורותיהם, שהבטיחו דאז "להחזיר את התקווה לעיר" לגאול את הפיל הלבן מייסוריו – הגיעה הבשורה המיוחלת ומפעל חכמי לשעבר יהפוך למפעל הייטק מצליח.

כזכור, בשנת 1987 החלו העבודות להקמת מפעל התרופות "חכמי" ברוב הדר ופאר, תוך הבטחות שממש כאן, בכניסה לעיר בית שאן ועל אדמותיה, ייבנה לראשונה מפעל היי-טק משגשג, שיהפוך את העיר לפנינה. אלא שכעבור שלוש שנים, נפתחה חקירה של משרד התמ"ת בגין הכספים שהשקיע היזם במפעל ואחרי שמונה שנים התגלה ניסיון העוקץ שעמד מאחורי הקמתו. את הסיפור הזה מכיר כל תושב בית שאן וכל מי שאי פעם עבר על כביש 71 בכניסה לעיר. הסוף העצוב ידוע- המפעל וההבטחות הפכו לפיל לבן, כמוהו כמו אבן שאין לה הופכין.

ראש העיר בסיור בשטח המפעל // דוברות עיריית בית שאן
ראש העיר בסיור בשטח המפעל // דוברות עיריית בית שאן

כך, התקווה ירדה לטמיון ובמשך 30 שנה איש לא הצליח לשנות את רוע הגזרה. הנהלות העיר התחלפו, ראשי העיריה הכריזו כי הנה הנה הם פותרים את בעיית הפיל הלבן ומחזירים את התקווה. עד שלפני שבועיים, בישר ראש העיר המכהן, רפאל בן שטרית, את מה שבמשך 30 שנה חיכו התושבים לשמוע: "אני נרגש ושמח לבשר שנחתם הסכם היסטורי בין המדינה לבין יזם חדש, הסכם אשר יהפוך את הפיל הלבן לפעל הייטק, אלקטרוניקה ומחשוב", אמר בן שטרית, "מדובר במפעל עוגן שיעסיק מאות עובדים. להבדיל מפארק צבאים, שגם אותו קידמנו במקביל וכל אדמותיו שווקו ליזמים שעומדים להקים כאן תוך שנתיים עשרות מפעלים ולספק מאות מקומות עבודה- המפעל החדש נמצא בשטח השיפוט של העיר וכל ההכנסות ישמשו לטובת פעילות לתושבי העיר.

"המפעל יהווה עוגן כלכלי ותעסוקתי איכותי. גאלנו את המבנה מהשיממון שלו וכמו שהבטחתי- אני גם מקיים. בית שאן הופכת כבר כעת לבירת העמקים והיא תהיה עוגן כלכלי, תעסוקתי ותיירותי חזק ומשמעותי לכל האזור".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות