banner
עם דיירים חדשים בשכונת גני איילון בלוד // באדיבות דוברות משרד האוצר
עם דיירים חדשים בשכונת גני איילון בלוד // באדיבות דוברות משרד האוצר

אושרו הקלות נוספות ליזמים במסגרת "מחיר למשתכן"

יזם בפרויקט 'מחיר למשתכן', אשר מיום ביצוע ההגרלה הראשונה עברה שנה, ונותר עם פחות מ-15% מהדירות ו/או 8 דירות- יוכל לבקש  לדלג על שלב הגרלות ההמשך ולמכור עצמאית את הדירות הנותרות לזכאים חסרי דירה ומשפרי דיור בעלי אישור זכאות בתוקף

תמונה: חנוכת הפרויקט בלוד // באדיבות דוברות משרד האוצר

משרד הבינוי והשיכון מודיע היום רשמית כי לראשונה, דירות לא מכורות בפרויקטים של מחיר למשתכן ימכרו למדינה לטובת הגדלת מלאי הדיור הציבורי, זאת לאחר שהוועדה לתכנון ופיתוח אישרה את הצעת משרד הבינוי והשיכון לאפשר לקבלנים שנותרו עם דירות בפרויקטים של 'מחיר למשתכן', למכור אותן למדינה לטובת מלאי דירות הדיור הציבורי.

כפי שפורסם ב"מגדילים", ההחלטה אושרה לפני כחודשיים במועצת מקרקעי ישראל,  כאשר לפיה בפרויקטים של 'מחיר למשתכן', אשר נמצאים בשלב המכירה ללא הגרלה (עברו את כל שלבי ההגרלות), תוכל המדינה לפנות אל היזם במטרה לרכוש דירות עבור מלאי הדיור הציבורי. הרכישה תתבצע במחיר שייקבע בין המדינה ליזם, ולא יותר מהמחיר למ"ר שנקבע במכרז. לפני הרכישה תיבחן התאמת מאפייני הדירה לרשימת הצרכים של משרד הבינוי והשיכון ברכש דירות, ובהתאם לנהלי המשרד.

בנוסף, תינתן אפשרות לביצוע התאמות לנכים רתוקים זכאי דיור ציבורי, לפי סיכום מראש מול היזם. על פי הצפי מדובר בעשרות של דירות שיוכלו להתווסף למלאי הדיור הציבורי.  יישום ההחלטה צפוי להתחיל בכרמיאל וקריית ביאליק. כמו כן, במקומות בהם ישנן מספר דירות המוצעות על ידי שני יזמים או יותר, ואשר עונות לאותם המאפיינים, המשרד יבצע הליך תחרותי סגור בין היזמים האמורים. במסגרת ההליך, יינתן משקל למועד המסירה הצפוי של הדירות, למחיר המוצע ולקריטריונים נוספים בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי של המשרד.

בנוסף, אישר הות"פ ההצעה לפיה, יזם בפרויקט 'מחיר למשתכן' אשר מיום ביצוע ההגרלה הראשונה עברה שנה, ונותר כעת עם פחות מ-15% מהדירות ו/או 8 דירות- יוכל לבקש  לדלג על שלב הגרלות ההמשך, ולעבור לשלב המכירה ללא הגרלה, כך שיוכל למכור עצמאית את הדירות הנותרות לזכאים חסרי דירה ומשפרי דיור בעלי אישור זכאות בתוקף, לא יפחת מתנאי המכרז המקורי.

שרת הבינוי והשיכון  ד"ר יפעת שאשא ביטון: "ההחלטות שמוביל משרד הבינוי והשיכון מהוות תמהיל נדיר של סיוע לאוכלסייה המוחלשת של דיירי הדיור הציבורי, יחד עם קידום נוסף לתכנית הדגל מחיר למשתכן לזוגות צעירים חסרי דירה.  גאה על אישור דרך נוספת להגדלת מלאי דירות הדיור הציבורי יחד עם הקלה ליזמים שתסייע בקידומה של התכנית ותקדם זוגות צעירים נוספים לקבלת דירה ראשונה בהנחה".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות