banner
התחדשות עירונית בתל אביב // שאטרסטוק
התחדשות עירונית בתל אביב // שאטרסטוק

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית: לדחות את ערר כיכר אתרים

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחוף) השיבה את עמדתה על תכנית כיכר אתרים לוועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה

הערר הוגש כזכור בגין החלטת הוולחוף לפיה אין מקום להחריג במסגרת התכנית הכוללנית את מתחם כיכר אתרים ולקבוע בו עקרונות תכנוניים שונים מעקרונות התכנון הכוללניים, שהותוו בכל המתחמים הממוקמים מערבית לרחוב הירקון ובקו הראשון לחוף, וכי יש לבחון החרגה כאמור על בסיס מכלול הנתונים התכנוניים הרלוונטיים.

בתשובת הוועדה נכתב כי: "יצוין כי מתחם כיכר אתרים הוא מתחם ייחודי, הממוקם בחזית הראשונה לים, בצמידות לטיילת החוף של תל אביב. מתחם זה מהווה חוליה מקשרת בין המרחב העירוני לסביבה החופית וחלק מרכזי במרחב ההליכה הרציף מלב המרקם העירוני, דרך שדרות בן גוריון, ועד חוף הים והמוקדים המרכזיים שבו. בנוסף, מדובר במתחם בעל מורכבות תכנונית מיוחדת, הכולל מגוון ייעודי קרקע ושימושים ציבוריים וסחירים, במספר מפלסים של הקרקע, ומתאפיין בריבוי בעלים".

עוד ציינה הוועדה בתשובתה כי: "עמדת הוולחוף היא כי החלטתה בנוגע למתחם כיכר אתרים היא החלטה תכנונית ראויה, אשר התקבלה לאחר קיום שלושה דיונים (בהם שני דיונים פומביים במסגרתם נשמעו בהרחבה טענות הצדדים), ולאחר שהוולחוף השתכנעה כי אין בידה תשתית עובדתית מספקת לשם קבלת החלטה המחריגה את מתחם כיכר אתרים מעקרונות התכנון הכוללניים".  

הוועדה פורטת את נימוקיה ומגבה אותם במסמכים על פני 36 עמודים שבסיומם היא קובעת את עמדתה: "וועדת המשנה לעררים מתבקשת לדחות את הערר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות