banner
הר סיני 6 לפני תחילת העבודות // אלבום פרטי
הר סיני 6 לפני תחילת העבודות // אלבום פרטי

משרד האוצר: גידול של 25% במספר העסקאות בשנת 2018

משרד האוצר מפרסם היום נתוני דיור לשנת 2018, לפיהם נרכשו 13.8 אלף דירות על ידי משקיעים, הרמה הנמוכה ביותר של מאז תחילת העשור הקודם וכן, נרשם גידול במספר העסקאות עם  עליה של 25% לעומת דצמבר אשתקד ועליה של 18% בהשוואה לחודש הקודם

דיווח של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר לסקירת המגורים בחודש דצמבר, מסכם את שנת 2018, ממנו עולה כי בחודש דצמבר נרשם גידול חד במספר העסקאות בשוק הנדל"ן, כאשר אלו הגיעו ל-10.9 אלף דירות,  עליה של 25% לעומת דצמבר אשתקד ועליה של 18% בהשוואה לחודש הקודם. זוהי גם הרמה הגבוהה ביותר של עסקאות מאז מרץ 2016. מהאוצר נמסר כי :"שלושה גורמים מרכזיים מסבירים את הרמה הגבוהה של העסקאות החודש דצמבר: גידול חד של 45% במכירת דירות במסגרת "מחיר למשתכן",  כאשר מכירות אלו הסתכמו ב-1.5 אלף דירות, הרמה החודשית הגבוהה ביותר מאז החלו מכירות אלו. גידול חד של 25% במכירת דירות חדשות בשוק החופשי, אשר בחלקו מוסבר במבצעי מכירות שערכו מספר יזמים, בפרט באזור המרכז וגידול חריג, של 50%, במכירות המשקיעים (בהשוואה לדצמבר אשתקד)".

עוד עולה מהדיווח כי בסיכום שנתי עמד סך העסקאות בשנת 2018 על 99.4 אלף, בדומה לרמתן בשנה הקודמת. בניכוי המכירות המסובסדות עמד סך העסקאות על כ-90 אלף, ירידה של 4% בהשוואה לשנת 2017. סך רכישות המשקיעים בחודש דצמבר עמד על 1.4 אלף דירות, בדומה לרמתן בדצמבר אשתקד. כשיעור מסך העסקאות ירד משקל המשקיעים ל-13%, נמוך בשלוש נקודות אחוז לעומת התקופה המקבילה ב-2017.

בסיכום שנתי נרכשו 13.8 אלף דירות ע"י משקיעים, הרמה הנמוכה ביותר של רכישות אלו לפחות מאז תחילת העשור הקודם. בהשוואה לשנת 2017 ירדו רכישות המשקיעים בשיעור של 21% בהמשך לשיעורי ירידה דו-ספרתיים בשנתיים הקודמות.

לעומת זאת, מדגישים באוצר כי רכישות הזוגות הצעירים  הסתכמו בחודש דצמבר "ברמת שיא" של 5.8 אלף דירות, גידול חד של 38% בהשוואה לדצמבר 2017 והרמה החודשית הגבוהה ביותר של רכישות אלו מאז תחילת העשור הנוכחי. בניכוי המכירות המסובסדות עמד סך הרכישות של הזוגות הצעירים בשוק החופשי על 4.3 אלף דירות, הרמה הגבוהה ביותר של רכישות אלו מאז דצמבר 2015.

ממשרד האוצר נמסר: "ניתוח פערי המחירים בין הדירות החדשות הנרכשות בשוק החופשי ע"י הזוגות הצעירים לבין אלו הנרכשים במסגרת "מחיר למשתכן" מצביע על פערי מחיר (משמעותיים בין אזורי הביקוש לאזורי הפריפריה.  רכישות משפרי הדיור רשמו עליה של 17% בחודש דצמבר. עם זאת הוסיף להתארך משך הזמן הנדרש למשפרי הדיור למכור את דירתם הקודמת".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות