banner
נעם סלע, ראש מינהלת כרמים להתחדשות עירונית // דרור סיתהכל
נעם סלע, ראש מינהלת כרמים להתחדשות עירונית // דרור סיתהכל

פתח תקוה: 16,496 יח"ד בהתחדשות עירונית בעשור הקרוב

בחודש הקרוב צפויה להיות מאושרת להפקדה תוכנית רמת ורבר הכוללת כ-7,500 יח"ד. נעם סלע, ראש מינהלת כרמים להתחדשות עירונית: "יזם שנכנס לפרויקט רוצה לדעת אם יש בקצה הדרך תמורה למיליונים שהוא משקיע"

 

"כשהקמנו את המינהלת מצאתי שרוב הפרויקטים התחילו ב- 2009 וחלקם אף בשנות ה-90, ואמרתי שלא יכול להיות שפרויקטים לוקחים 10-15 ויותר שנים", כך פתח נעם סלע, ראש מינהלת כרמים להתחדשות עירונית פתח תקוה את סקירת ההתחדשות העירונית בעיר בכנב "ערי העתיד – פתח תקוה 2040", שערך אתר "מגדילים" בעיר, בשיתוף המינהלת. עוד הוא אמר כי "בשביל לפתור את זה החלטנו לעבוד לפי שלושה עקרונות מנחים – ודאות, אמון וביצוע. בנינו תהליך, מתוך הבנה שיזם שנכנס לפרויקט רוצה לדעת אם יש בקצה הדרך תמורה למיליונים שהוא משקיע. אותו הדבר גם התושב, שרוצה לדעת מתי הוא מפנה את הדירה, מתי הוא נכנס לדירה חדשה".

על פי הנתונים שהוצגו, בשנת 2019 אושרו בוועדה המקומית 936 יח"ד בהתחדשות עירונית ואילו לאחר הקמת המינהלת, בשנת 2020 אושרו כ- 1,612 יח"ד, כאשר היעד לשנת 2021 עומד על כ-5,000 יח"ד. 

לדברי סלע, מאז הקמת המינהלת לפני כשנתיים ועד היום קוצר תהליך אישור התוכניות ל-12 חודשים מהרגע שהיזם מגיע למינהלת ועד שהוא מקבל את המלצת הוועדה המקומית. במקביל, בשנה החולפת קיימה המינהלת 43 כנסים לתושבים. על כך אמר סלע כי: "בכל הקשור לאמון הבנתי שהדיירים לא מאמינים שתהיה התחדשות עירונית אז בנינו פלטפורמה שמסייעת ליצור קשר בין המינהלת לתושב ולהחזיר את האמון". 

באשר לרמת הביצוע המינהלת פועלת באמצעות תוכנה שמגידה את הפרויקטים, יח"ד, שלב ביצוע ועוד. התנופה שחלה מאז היא דרמטית, מדובר ב-42 פרויקטים שמקודמים כיום, הכוללות 4,311 יח"ד קיימות ו- 16,496 יח"ד מוצעות שייבנו בעשור הקרוב. 

על פי המידע, שמונה תוכניות הכוללות 2,226 יח"ד נמצאות כיום בדיון במחוז, שלוש תוכניות הכוללות 1,118 יח"ד נמצאות בתהליך לקבלת היתר, תוכנית אחת הכוללת 450 יח"ד קיבלה תוקף, תוכנית אחת הכוללת 88 יח"ד נמצאת בביצוע ואילו בותמ"ל נמצאות שתי תוכניות הכוללות 1,935 יח"ד. 

עוד התייחס סלע לתחבורה תומכת התחדשות עירונית, הכוללת את קו הרק"ל האדום, שצפוי להשפיע על פרויקטים ברדיוס של 400 ו- 800 מטר. "ברגע שיש לנו הסעת המונים אנחנו יכולים לייצר צפיפות, עירוב שימושים, לעלות לגובה בבינוי", הוא אמר. 

באשר לתוכנית המתאר הכוללנית הנמצאת בדיונים בוועדה המחוזית לקראת הפקדה, אמר סלע כי נבחרו "אזורי העצמה מלאה" אשר עוברים התחדשות עירונית. כך למשל, ברמת ורבר צפויה להיות מופקד התוכנית בחודש הקרוב והיא מוסיפה כ- 3,600 יח"ד בגובה של עד 30 קומות, כאשר כיום קיימות בשכונה 3,880 יח"ד וייבנו בה כ-7,500 יח"ד בעירוב שימושים. 

בתוכנית שכונת אחדות מדובר על 5,700 יח"ד קיימות וכ- 11,000 יח"ד מתוכננות וכן בפרויקט נוספים ביניהם, גן ארגוב, יוספטל, וייסבורג, עמישב והדר יוסף,  כאשר האחרונה כוללת כיום 7,095 יח"ד ומתוכננות להבנות בה כ-10,000 יח"ד. 

באשר למדיניות מרכז העיר אמר סלע כי יש הרבה מבנים לשימור והוא טומן בחובו היסטוריה, אשר מצרכים התייחסות מיוחדת. "כעת מתחילים בתכנון מדיניות על מרכז העיר", אמר סלע,  "אנחנו מבקשים לחדש את מרכז העיר, המצב הוא לא מזהיר אבל דווקא פה נמצאת ההזדמנות לייצר עוצמות יחד עם שימור ההיסטוריה. בעוד 10 שנים המרכז יהיה דבר גדול". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות