banner
הדמיות תוכנית האב כיכר בארי בחולון // תכנון: רוזנפלד-ארנס אדריכלים
הדמיות תוכנית האב כיכר בארי בחולון // תכנון: רוזנפלד-ארנס אדריכלים

לראשונה: חולון אישרה תוכנית אב לעירוב שימושים והתחדשות עירונית

אושרה תוכנית האב "כיכר בארי": יבנו כ-500 יחידות דיור ועשרות אלפי מ"ר למשרדים, למסחר ולמבני ציבור, לרבות התחדשות עירונית על ידי תוספת זכויות בנייה למגורים, למסחר, לתעסוקה ולמבני ציבור. ראש עיריית חולון, מוטי ששון: "מקפידים שההתחדשות העירונית תהיה מבוקרת ואחראית ותכלול את כל ההיבטים הנדרשים"

ועדת המשנה לתכנון ולבנייה חולון אישרה את תוכנית האב "כיכר בארי", הכוללת עירוב שימושים. התוכנית ממוקמת בצומת הרחובות ויצמן וההסתדרות, במרכזה של העיר הוותיקה, בצמידות לבניין העירייה ובסמיכות לגן הרצל, שמשתרע מכיכר ויצמן בצפון ועד לרחוב רמז בדרום. בעיריה הביעו שביעות רצון, ואמרו כי: "התוכנית משקפת את המדיניות העירונית העדכנית לשלב משרדים, מסחר ומבני ציבור, לצד מגורים ומרחב ציבורי תוסס, כחלק מתפיסה כוללת אסטרטגית לפיתוח עוגנים במרחב העירוני ולחיזוק הרחובות הראשיים לשם יצירת עירוניות, וזאת בהתאם לתוכנית המתאר ח/2030, שהופקדה ביוני 2018". מדובר בתוכנית ראשונה מתוך תוכניות נוספות לפיתוח מוקדים עירוניים יוזמת עיריית חולון ומינהל ההנדסה, בשיתוף גורמים שונים. 

הדמיות תוכנית האב כיכר בארי בחולון // תכנון: רוזנפלד-ארנס אדריכלים
הדמיות תוכנית האב כיכר בארי בחולון // תכנון: רוזנפלד-ארנס אדריכלים

אזור התוכנית מאופיין ברובו בבנייה ותיקה לצד בנייה חדשה למגורים, עם שימושים מגוונים, ביניהם מקבץ של מסחר, שירותים ומבני ציבור, כאשר התכנון המוצע מתייחס לרכיבים אלה ומייצר מוקד אזרחי, מסחרי, תעסוקתי תוסס ופעיל וזאת באמצעות פיתוח רחוב ההסתדרות כרחוב ראשי, שכולל מסחר ושדרה עירונית ומרחב ציבורי איכותי של רצף עירוני שמחבר את גן הרצל, כיכר בארי ובית העירייה. במסגרת הפרויקט יבנו כ-500 יחידות דיור ועשרות אלפי מ"ר למשרדים, למסחר ולמבני ציבור. בעיריה מציינים כי התוכנית מגדירה מתחמי תכנון וקובעת מטלות ציבוריות לכל מגרש, דוגמת הקצאת שטחים ציבוריים מבונים, תוספת שטחים פתוחים, חניונים תת-קרקעיים וזיקות הנאה – כל אלה לשימוש כלל הציבור, בדגש על הולכי רגל, ובכוונת העירייה ליזום הליך מול בעלי הקרקע, כדי לקדם את מימושה.

בין מטרותיה של התוכנית, כפי שהוגדרו הן התחדשות כיכר בארי וביסוסה כמרכז אזרחי, מסחרי ותעסוקתי, חשיפת גן הרצל לכיכר בארי, שיפור רצף עירוני ופיתוח מרחב ציבורי איכותי בין גן הרצל, לבין כיכר בארי ומתחם החינוך והספורט, יצירת חזית מסחרית לאורך רחוב ההסתדרות; פיתוח כיכר עירונית בסמוך לאנדרטה לזכר חללי מערכות ישראל ובניין העירייה, תוך שמירתם כעוגנים במרחב, הקמת חניונים תת-קרקעיים ציבוריים ופרטיים, התחדשות עירונית על ידי תוספת זכויות בנייה למגורים, למסחר, לתעסוקה ולמבני ציבור.

התחדשות עירונית חולון | התחדשות עירונית בחולון
מוטי ששון ראש העיר // באדיבות דוברות העירייה

ראש עיריית חולון, מוטי ששון: "התוכנית מהווה בשורה טובה לתושבי חולון, שיוכלו ליהנות משירותים קרובים לבית, הן באפשרויות התעסוקה והן בצורכי היומיום דוגמת מסחר מקומי, תרבות ופנאי, בדגש על מרחב ציבורי איכותי. לנגד עינינו עומדים תמיד פיתוחה של העיר לצד טובת התושבים ושמירה על איכות חייהם. לכן, אנו מקפידים שההתחדשות העירונית תהיה מבוקרת ואחראית ותכלול את כל ההיבטים הנדרשים".  

מהנדסת העיר, אדר' מימי פלג: "בבסיס התכנון מונחת התפיסה לפיה עיר מתחדשת במגוון שימושים ובתועלות ציבוריות רבות, ולא רק באמצעות תוספת יחידות דיור. חזרתם של המשרדים לעיר חשובה כיום מאד, גם בהיבט התחבורתי, שכן כולנו רוצים לעבוד ולגור במרחק הליכה ובכך לשפר את איכות החיים".

מימי פלג מהנדסת העיר חולון // צילום: טל קירשנבאום
מימי פלג מהנדסת העיר חולון // צילום: טל קירשנבאום

מהעירייה נמסר: "עיריית חולון, בעצם מימושה את האסטרטגיה התכנונית, מעניקה תשובת נגד לתהליך ה"איזור" (ZONNING) שרווח בשנים האחרונות במטרופולין. מצב זה של ריכוז מקומות תעסוקה באזורים מרוחקים מהמגורים בעיר מכביד על התנועה במטרופולין, מעיב על איכות החיים ויש לו השלכות שליליות בכל הקשור לכלכלה ולסביבה. לאור זאת, ועל רקע מחויבותה של העירייה ליישם את ברית הערים לאיכות חיים ולסביבה (במסגרת חברותה בפורום ה-15) מוטמעים עקרונות אלה של חדשנות וקיימות בכל תהליכי החשיבה והתכנון שמקודמים כיום במינהל ההנדסה, החל משלב החשיבה ועד לשלב הבנייה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות