banner
אורי אילן // צילום: ניב קנטור
אורי אילן // צילום: ניב קנטור

כפר כנא: הופקדה תוכנית להקמת רובע עירוני על קרקעות מדינה

התוכנית כוללת 2,235 יחידות דיור, כ-4,100 מ"ר עבור שטחי מסחר ותקום ברובה על קרקעות מדינה בשטח של כ- 600 דונם

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון, בראשות אוֹרי אילן, הפקידה תוכנית מפורטת להקמת רובע עירוני חדש בכפר כנא שבגליל, מועצה מקומית המונה 75,000 איש. שטח התוכנית כ- 600 דונם, רובה על קרקעות מדינה, והיא ממוקמת מדרום לכביש 77 וממזרח לכביש 754. לצורך הפיתוח הנדרש, יזמה הוועדה המחוזית שינוי לתוכנית המתאר המחוזית, שמרחיב את השטח המיועד לפיתוח של כפר כנא בלמעלה מ-50%, על מנת לכלול את השטחים הנוספים בקרקעות המדינה, לצד הרחבה גם במתחמים שבהם קרקעות בבעלות פרטית.

התוכנית כוללת 2,235 יחידות דיור, 129,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כ-4,100 מ"ר שטחי מסחר וכ-132 דונם שטחים ציבוריים פתוחים, מתוכם 44 דונם של פארק עירוני. "מאחר שהתוכנית רחבת היקף ומיועדת לתת מענה לצרכי הישוב והמרחב לשנים רבות, התכנון מחייב הקמת יחידות הדיור בתיאום פיתוח התשתיות", מציינים במינהל התכנון, "התוכנית תואמת את תוכנית המתאר הכוללנית החדשה של כפר כנא, אשר מייעדת את כפר כנא, להפוך לעיר גדולה, בת 80,000 תושבים, שעתידה למלא תפקיד מרכזי ומשמעותי במרחב הרי נצרת ובצפון כולו. הבחירה בכפר כנא לפיתוח משמעותי בהיקף כזה, נבעה מהיותו כבר היום יישוב עם אופי עירוני, וכי מצויים בקרבתו שטחים נרחבים בבעלות מדינה, שמאפשרים פיתוח אורבני מודרני, ומתן פתרונות דיור איכותיים למשפחות שאין בבעלותן קרקע, בהתאם להחלטות הממשלה". התוכנית הוכנה בידי רשות מקרקעי ישראל והמועצה המקומית כפר כנא, ונערכה בידי צוות תכנון רב תחומי, בראשות אדר' איילה רונאל. 

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, אוֹרי אילן: "התוכנית נותנת מענה וצורך בפיתוח קרקעות מדינה לטובת מחוסרי קרקע על פי החלטה 922 של ממשלת ישראל וכן תורמת להתפתחותה של כפר כנא. הרובע החדש, למספר מתחמים גדולים שכבר אושרו או הופקדו בשנה האחרונה, שבהם היישוב יכול להתחיל לגדול, לצמוח ולפרוח. בשנים האחרונות אנו רואים מהפכה תכנונית של ממש בצפון. ממצב של חוסר בתכנון, עברנו בחמש השנים האחרונות לקצב ולאיכות תכנון ביישובים הערביים שלא היה לו תקדים מאז קום המדינה".  

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות